Pentru a încuraja pasiunea pentru științe și tehnologie în rândul elevilor, dezvoltarea spiritului investigativ, a creativității, imaginației, dar și a capacității de a corela lumea academică cu lumea reală în domeniile interdisciplinare ale științei, profesorii de la Colegiul Gojdu au pus la punct proiectul „GojdiȘtiința” prin care 25 de copii frecventează atelierul de meteorologie.

 

Daniela Berchez este profesoară de fizică la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea de peste 15 ani. Împreună cu o echipă de profesori: Dora Anderson – profesoară de geografie şi Sorina Corbu - profesoară de biologie, precum și liceeni, a răspuns pozitiv apelului Științescu din luna noiembrie a anului trecut, iar două luni mai târziu proiectul înscris, „GojdiȘtiința” a prins viață. Începând cu această lună, grupe a câte 25 copii cu vârste între 10 și 14 ani se întâlnesc săptămânal, pentru atelierele de meteorologie. Locurile disponibile s-au ocupat imediat, lucru care a arătat interesul crescut al copiilor și părinților deopotrivă pentru acest gen de activități din domeniul științelor.

Prima acțiune în implementarea acestui proiect a presupus achiziționarea aparaturii și instrumentelor necesare pentru realizarea măsurătorilor parametrilor meteorologici și ambientali din cadrul atelierelor. Cu acest prilej a fost montată prima stație meteorologică într-o unitate de învățământ din Bihor. Cu ajutorul aparaturii achiziționate și prin diversele activități tematice desfășurate în cadrul întâlnirilor, proiectul are ca scop colectarea periodică a unor parametri meteorologici din curtea școlii și din împrejurimile acesteia, urmată de interpretarea rezultatelor obținute.

Miza activităților este: încurajarea pasiunii pentru științe și tehnologie în rândul elevilor, integrarea conștientă a elevilor în complexitatea mediului natural, dezvoltarea spiritului investigativ, cât și a creativității, a imaginației, dar și a capacității de a corela lumea academică cu lumea reală în domeniile interdisciplinare ale științei.

„GojdiȘtiința” este unul din cele 13 proiecte finanțate prin Fondul Științescu, al Fundației Comunitare Oradea, cu sprijinul Romanian American Foundation și a partenerilor locali.