Din ianuarie 2017, în toate toate școlile din Bihor - Conducerea este asigurată
Dacă o parte din posturile de directori și adjuncți în școlile din Bihor au fost deja ocupate prin concurs, cele la care nu au fost concurenți sau acolo unde concurenții au picat, vor avea, din ianuarie 2017, directori și adjuncți detașați în interesul învățământului.
Începând cu 9 ianuarie 2017 nicio școală din județul Bihor nu va avea funcții de conducere libere. Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Bihor a decis, înainte de Crăciun, lista cu directorii și adjuncți care vor ocupa posturile rămase vacante.
„Toți directorii care au luat examenul, dar concurenții lor au luate note mai mari, câștigând posturile la școlile la care au candidat, au fost detașați la alte școli. Lor li s-au adăugat, la propunerea Consiliilor profesorale, alte cadre didactice pentru funcțiile de conducere. Este important de știut că aceste funcții sunt valabile până la organizarea unui nou concurs sau, cel târziu, până la 31 august, când detașările în interesul învățământului vor expira”, a spus, pentru Crișana, Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt al IȘJ Bihor.
Consiliul de Administrație al IȘJ Bihor a aprobat o listă cu 66 de profesori pentru posturile de directori și 28 pentru cele de adjuncți. Astfel, la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd director va fi Viorel Ilea, la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei - Lucian Cernea, la Liceul Tehnologic „George Barțiu” din Oradea - Tiberiu Sîncelean, la Liceul Tehnologic „Ioan Bococi” Oradea - Ioan Pirtea, la Liceul Teoretic „Arany Janos” Salonta - Tornai Melinda, la Liceul Teoretic „Gabriel Țepelea” din Borod - Teodora Alina Țepele, la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș - Lucian Ropa și la Școala Gimnazială Nr.11 Oradea - Liana Papagianis.
În ceea ce-i privește pe adjuncți, la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, adjunct va fi Teodor Radu Jurcuț, la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea - Kleszken Eva, la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd - Dorina Venter, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș - Simona Elena Cap, la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei - Nicolae Lobonț, la Liceul Tehnologic „George Barțiu” din Oradea - Elena Pop, la Liceul Tehnologic „Ioan Bococi” Oradea - Mariana Șandor, la Liceul Teoretic „Arany Janos” Salonta - Toth Eva, la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea - Rodica Turcaș, la Liceul Teoretic „Horvath Janos” din Marghita - Deak Andrea Erika și Livia Moisa, la Liceul Teoretic „Lucian Baga” din Oradea - Otilia Filip, la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea - Ellenes Jakabffy Emese, la Școala „Dacia” din Oradea - Diana Ramona Simina, la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Oradea - Somogyi Gabriella și la Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea - Alina Șaitoș și Kor Maria.
Referitor la comentariul anterior ,este o intrebare buna,si doresc sa pun si eu o intrebare in legatura cu acelas subiect "directori de scoli 2017".Domnule inspector scolar in legatura cu detasarea pe functiile de conducere respectiv director si director adjunct de ce s-a solicitat o sedinta de consiliu profesoral in care au fost propusi cadre didactice prin vot anonim cum a fost si normal sa se faca(macar asa se puteau exprima liberi si fara a fi intimidati si umiliti de fosta directoare a SC Generale nr 11 care a incercat cu o zi inainte sa convinga,restul colegilor sa o voteze din nou ,chiar daca stia ca nu mai poate fi propusa pt post de conducere la care nu a facut fata,deoarece nu facea altceva decat sa umileasca si sa isi urmareasca interesele proprii) de catre colegi profesori si educatori.Drept dovada de nemultumirea ca nu mai poate fi propusa pe functie de conducere (chiar daca a avut 14 voturi ,fata de cele 54 de voturi ale D-nei S, care a fost dorita de restul colegilor,deoarece este o persoana capabila).D-na N, deoarece este membra de partid PSD si in relatii de prietenie cu inspectorul scolar din nou a incercat sa faca in asa fel sa poata influenta in continuoare printr-o alta cunostinta pe care a propus-o la inspector respectiv pe D-na P. care va fi pusa doar ca si marioneta a d-nei N,foarte interesant este faptul ca in urma voturilor din scoala, d-n inspector scolar a trecut cu vederea peste propunerea cadrelor didactice din scoala ,si chiar peste tabelul cu semnaturi stranse ulterior pentru ca nu sunt de acord cu o alta persoana propusa din exteriorul scolii,dar acea lista de semnaturi nu are valoare se pare deoarece a ajuns inmanata de catre d-na N ,d-nei P cu pretextul "astia iti sunt oamenii cu care vei lucra " adica sa vada cine a fost impotriva ei si nu o doresc la conducere,dar dansei ii convine deoarece ea spune ca" lasa N ca tot tu stii ce trebuie sa fac " .Oricum este o rusine,si lipsa de respect fata de cei care au dat examen si au fost capabili sa promoveze examenul de director ,pe care cum spera d-na N datorita partidului PSD la putere il va anula pe viitor sau mai simplu il vor rezolva cei din partid sa il promoveze la viitorul examen.
Am o întrebare. Iaca, avem directori și directori adjuncți de școală. Teoretic este OK, dar ce facem cu acele contracte de management administrativ-financiar al unităților de învățământ? Dacă contractul de management educațional cu IȘJ Bihor este o formalitate, cel de management administrativ-financiar (contractul dintre director și Primărie), nu este unul formal. Acela este, de fapt, contractul prin care noul / noii directori să angajează să pună ceva în aplicare. Să înțelegem că asta nu contează? Sau, cine dintre membrii comunității educaționale locale care vor cunoaște în detaliu prevederile acelui contract? Ne referim nu la IȘJ Bihor sau Primării, ci, la cei cărora le este destinat contractul. Întrebare: Datele contractului sunt publice (adică, oricine poate să-l solicite pentru a fi studiat)? Sau, este doar un document intern? Noi zicem așa: bine că s-au analizat candidații și, avem noii directori de școală. Mai apoi, pauză... Întrebare: Ce se întâmplă dacă noul director de școală nu pune în aplicare prevederile contractului (cu verificări periodice la diferite durate de timp: la 1 an, la 2 ani, de exemplu)? ; Care sunt criteriile de verificare și de evaluare periodică a noilor directori? Cine le face? Cine verifică ce s-a realizat din scopurile și obiectivele contractului? Nu asta ne interesează cel mai mult? Să nu uităm, toate aceste întrebări nu au vreun răspuns metodologic în "Ordinul pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar" (nr. 5080, din 31 august 2016, semnat de ministrul Mircea Dumitru). Altcumva spus, avem directori, dar de fapt nu știm cum vom verifica și evalua activitatea acestora. Până la urmă, în loc de descentralizare în învățământul preuniversitar și de creere a autonomiei unităților de învățământ, vom avea o și mai mare birocrație și centralizare a învățământului preuniversitar! Întrebare: Asta s-a vrut? Se pare că da. Până la urmă, PSD-ul nu va fi de acord cu desființarea inspectoratelor școlare județene, instituții de rău-augur, rămase valide naiba știe cum, proptele pentru un sistem birocratic excesiv de dominant. Concluzia: Ceea ce ne-am dorit, adică, sporirea autonomiei școlii românești, nu se împlinește. În prezent, mai bine de 1/3 din directorii de școală bihoreni au primit detașări în interesul învățământului fără să intre în concurs. Întrebare: Dumneavoastră, ce credeți, se va face treabă acolo unde noul director este numit doar până la 31 august 2016? Sau, poate PSD-ul va abroga Art. 24 din Metodologie și, peste noapte (o noapte pesedistă!), vom avea directori intrați pe ușa din dos, doar așa, din necesitate... Asta, e o chestiune specific românească. Eu sper să nu fie așa. Felicitări IȘJ Bihor pentru rezolvarea de moment a problemelor din educație!