Corectarea declarațiilor fiscale se face de către contribuabil, ori de câte ori se constată erori în declarația depusă, constatarea erorilor putând fi făcută fie de către unitatea fiscală de administrare în procesul de prelucrare a formularelor, fie de către contribuabil, ulterior depunerii declarației.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează contribuabilii că, potrivit legislaţiei în vigoare, pentru rectificarea impozitelor, taxelor și contribuțiilor stabilite prin autoimpunere sau celor cu regim de reținere la sursă, trebuie completat un formular distinct, și anume Formularul 710. Mai precis, Formularul 710, actualizat ultima dată prin intermediul Ordinului ANAF nr. 587/2016, este folosit pentru corectarea impozitelor și taxelor stabilite prin autoimpunere sau cu regim de reținere la sursă, declarate inițial în F100 -Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat. Declarația rectificativă 710 se completează cu ajutorul programului de asistență și se depune la unitatea fiscală în a cărui evidență fiscală contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe în format PDF, cu fișier XML atașat, pe suport CD, însoțit de formatul hârtie, semnat, sau se transmite prin e-mail. În cazul în care se corectează mai multe obligații fiscale care se referă la aceeași perioadă de raportare, pentru fiecare obligație se completează în același formular câte un tabel generat cu ajutorul programului de asistență. Pentru obligații fiscale care privesc perioade de raportare diferite trebuie completat câte un formular pentru obligațiile fiscale aferente fiecărei perioade de raportare. Declarația rectificativă nu poate fi depusă după anularea rezervei verificării ulterioare, cu excepția situațiilor în care corecția se datorează îndeplinirii sau neîndeplinirii unei condiții prevăzute de lege care impune corectarea bazei de impozitare și/sau a creanței fiscale aferente, precum și atunci când, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, au fost stabilite în sarcina plătitorului obligații de plată reprezentând venituri sau diferențe de venituri către beneficiarii acestora care generează obligații fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificării ulterioare. În cazul în care Formularul 710 este depus după anularea rezervei verificării ulterioare, trebuie să fie bifată rubrica „Declarație depusă după anularea rezervei verificării ulterioare” și se completează temeiul legal care a dus la corectarea creanței fiscale. Reamintim că Formularul 710 a fost actualizat de Fisc prin intermediul Ordinului ANAF nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă.