Potrivit Comunicatului ANAF, contribuabilii mijlocii sunt administraţi, începând cu 1 ianuarie 2017, de către Administratiile pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivelul Directiilor Generale Regionale ale Finanţelor publice.

Pe site-ul ANAF a fost publicat un comunicat cu privire la faptul că procedura de administrare a contribuabililor mijlocii a fost actualizată. Astfel, “în vederea creşterii eficienţei activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii şi a îmbunătăţirii colectării veniturilor bugetare datorate de aceşti contribuabili, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.610/2016 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii prin care au fost restructurate criteriile de selecţie a contribuabililor mijlocii care sunt administraţi, începând cu 1 ianuarie 2017, de către Administratiile pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivelul Directiilor Generale Regionale ale Finanţelor Publice în a căror rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului mijlociu. Elaborarea Proiectului de ordin prin care se prevede modificarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administarea Fiscală nr. 560/2016, a fost determinată de necesitatea corelării prevederilor referitoare la administrarea contribuabililor mijlocii cu modificările legislative survenite în ultima perioadă, respectiv în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, dar şi de elaborarea de noi criterii şi reguli specifice de selecţie a contribuabililor mijlocii aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administarea Fiscală nr. 3.610/2016.

De asemenea, în urma continuării, pe parcursul anului 2016, a procesului de modernizare a ANAF, au avut loc modificări importante în structura organizatorică a unităţilor fiscale centrale, respectiv a Directiilor Generale Regionale ale Finantelor Publice, în cadrul cărora s-au înfiinţat Administraţiile Finantelor Publice pentru contribuabili mijlocii ca structuri specializate în administrarea acestor contribuabili, fapt care a generat şi necesitatea adaptării prevederilor referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii la aceste modificari. Reamintim, totodată, că ANAF a elaborat și publicat pe site-ul propriu, la rubrica INFO ANAF/Transparență decizională, procedura de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili, formularele privind situaţia obligaţiilor la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru şomaj.