Vineri, la Şcoala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, au avut loc examenele Cambridge pentru copii, la care au participat, în acest an, 25 de copii. Şcoala Dacia organizează aceste teste începând din anul 2009, an în care instituţia de învăţământ a devenit centru pentru Young Learners English.

La testele de vineri au participat 25 de elevi, dintre care opt provenind de la Liceul German „Friedrich Schiller” din Oradea (pregătiţi de prof. Ioana Pop), iar restul fiind elevi ai Şcolii cu clasele I-VIII „Dacia” (pregătiţi de prof. Monica Urian). Examenul testează cele patru deprinderi: ascultare, vorbire, citire și scriere, punând accent pe probele de vorbire și ascultare. „Participând la aceste teste, elevii se obişnuiesc cu structura examenelor, a probelor, se obişnuiesc cu disciplina de examen, precum şi să-şi stăpânească emoţiile”, afirmă prof. de limba engleză, Monica Urian. Fiecare nivel în parte are trei probe: ascultare (Listening) – un test tip grilă în care copiii ascultă o serie de texte scurte înregistrate pe o casetă și completează pe foaia de examen, pentru a demonstra ce au înțeles; citire și scriere (Reading and Writing) – un test scris în care copiii își demonstrează capacitatea de a citi și a scrie într-o engleză simplă; vorbire (Speaking) – un interviu scurt, ce durează între cinci și nouă minute, susținut cu un examinator instruit special pentru acest test. Acești examinatori sunt monitorizați de către Cambridge ESOL, pentru a asigura aceleași standarde în întreaga lume.

Ca în fiecare an, examinator şi coordonator al examenului a fost prof. Liana Gherdan, reprezentantul local al Consiliului britanic pentru examenele Cambridge, cu care prof. Monica Urian colaborează de mai mulţi ani. Examenele Cambridge pentru copii sunt concepute pentru a fi distractive și lipsite de stres, testele se bazează pe activități familiare tuturor copiilor şi sunt prezentate în format colorat, iar instrucțiunile sunt simple și clare, pentru a fi ușor înțelese de copii.

Pentru aceste testări, unii copii ne-au spus că s-au pregătit timp de un an, alţii, câteva zile intesiv sau o zi pe săptămână timp de un an, unii spunând că s-au pregătit cu profesori, iar alţii, singuri. Cert e că tuturor le place foarte mult limba engleză şi participă la teste conştienţi fiind de avantajele pe care le pot avea, şi anume experienţă, încredere şi faptul că se pot descurca oriunde într-o limbă străină. „Şcoala Dacia organizează aceste teste începând din anul 2009, an în care instituţia de învăţământ a devenit centru pentru Young Learners English. Este un bun prilej pentru elevii noştri, şi nu numai, să-şi verifice cunoştinţele şi reprezintă modul ideal de a se obişnui cu cerinţele unui examen internaţional”, ne-a declarat Florian Hava, directorul Şcolii „Dacia”.