De la 1 februarie, bihorenii au la dispoziţie un sistem informatic prin care se pot programa online pentru orice operaţiune efectuată în cadrul Serviciului de Permise şi Înmatriculări şi în cadrul Serviciului de Paşapoarte. Decizia a fost luată pentru a evita cozile de la ghişeele celor două servicii, generate de eliminarea mai multor taxe. Programarea se face accesând site-ul www.prefecturabihor.ro, sistemul fiind în testări de azi noapte.

 

Prefectul Claudiu Pop a anunţat că, începând de la 1 februarie, intră în vigoare Legea nr. 1/2017 prin care sunt eliminate 102 taxe, menţionând că aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ va fi gratuită. De asemenea, el a prezentat taxele care vor fi eliminate la Serviciul Paşapoarte şi la Serviciul de Permise şi Înmatriculări. Astfel, din costul pașaportului vor fi eliminate taxa pentru serviciul public prestat, respectiv 22 lei, și tariful suplimentar pentru eliberarea pașaportului simplu temporar, de 100 lei. În aceste condiţii, costul paşaportului simplu electronic cu valabilitate de 5 ani, eliberat pentru persoane cu vârsta de peste 12 ani, va fi de 258 lei, faţă de 280 lei cât este în prezent. De asemenea, costul pașaportului simplu electronic cu valabilitate 3 ani, eliberat persoanelor sub 12 ani, va fi de 234 lei (faţă de 256 lei), iar costul pașaportului simplu temporar, cu valabilitate 1 an, va fi de 96 lei (faţă de 218 lei). Tot prin efectul Legii 1/2017 vor eliminate total: taxa de examinare pentru obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile A, A1, B, B1 şi B+E - 6 lei; taxa de examinare pentru obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb şi TV - 28 lei; taxa de examinare a persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere, precum şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere - 84 lei; taxa de înmatriculare permanentă sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv - 60 lei; taxa de înmatriculare permanentă sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - 145 lei; taxa de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar - 9 lei; taxele de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor - 414 lei; tariful perceput pentru înregistrarea cererilor persoanelor fizice şi juridice privind furnizarea unor date din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, precum şi din Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare – 5 lei.

„Printre cele mai importante taxe care vor dispărea de la 1 februarie 2017 se regăşeşte timbrul de mediu”, a menţionat prefectul de Bihor, adăugând că actul normativ care reglementează taxa auto pentru autovehicule va fi abrogat, măsură ce va conduce, potrivit iniţiatorilor legii, la „impulsionarea tranzacţiilor în domeniu şi reducerea timpului necesar achiziţionării unei maşini”. Estimând că numărul persoanelor care vor veni, în special la Serviciul de Înmatriculări, va creşte odată cu eliminarea acestor taxe, Instituţia Prefectului a lansat, începând de azi noapte, ora 0.00, un sistem online de programare la Serviciul Permise-Înmatriculări şi la Serviciul Permise, sistem disponibil pe site-ul Prefecturii - www.prefecturabihor.ro. După accesarea site-ului, cei care doresc să se programeze vor selecta secţiunea „Rezervări online” şi vor intra la Meniu, Programare on-line, după care vor alege serviciul dorit, localitatea, ora, data, ziua şi disponibilitatea în vederea programării. Obligatoriu trebuie introduse numele, numărul de telefon şi e-mail pentru a primi confirmarea programării. Prefectul a menţionat că programările nu se pot face pentru aceeaşi zi, ci cu minimum 12 ore înainte şi maxim 60 de zile avans. Bihorenii au posibilitatea să anuleze programarea, însă odată ajunşi la ghişeu vor trebui să aibă toate actele necesare. La serviciul Paşapoarte, bihorenii pot opta între Oradea, Salonta, Marghita, Valea lui Mihai şi Beiuş. Programările se vor face la intervale de 12 minute la Înmatriculări, respectiv de 10 minute la Paşapoarte. „Înmatricularea se face personal sau printr-o persoană împuternicită”, a precizat Alexandru Laza, şeful Serviciului Permise-Înmatriculări. De asemenea, el a menţionat că rămân în vigoare taxele pentru imprimarea numărului - 68 lei, certificatul de înmatriculare - 37 lei, autorizaţia pentru circulaţia provizorie - 13 lei. Aceste taxe se vor plăti la ghişeele Serviciului de Înmatriculări de pe strada Dunărea. De asemenea, numărul de înmatriculare costă 40 lei, iar numărul preferenţial - 80 lei.

Prefectul Claudiu Pop a mai menţionat că iniţial, pentru programările online, va fi disponibil câte un ghişeu la fiecare dintre cele două servicii, urmând ca numărul ghişeelor deschise să crească, în funcţie de numărul programărilor, până la trei. Totodată, pentru persoanele care nu vor folosi acest sistem de rezervări online vor fi menţinute ghişee speciale, numerele de ordine împărţindu-se la ora 8.00 dimineaţa. „Instituţia Prefectului judeţului Bihor doreşte să reducă disconfortul cetăţenilor care apelează la serviciile publice comunitare, însă, totodată, are în vedere menţinerea ordinii şi transparenţei prelucrării documentelor, ţinând cont şi de capacitatea efectivă de lucru care este de aproximativ 200 persoane/zi în cazul Serviciului de înmatriculări şi aproximativ de 160 persoane/zi în cazul Paşapoartelor”, a afirmat prefectul Claudiu Pop. El a adăugat că în cazul unui aflux mare, numărul de ghişee deschise va creşte de la 3 la 5. Potrivit lui Pop, la Înmatriculări, această creştere a numărului de personal de la ghişee se va face în detrimentul Examinării pentru permise auto.

Sistemul de programări online va fi permanent, prefectul Claudiu Pop anunţând că intenţionează să-l propună şi instituţiilor deconcentrate care au relaţii cu publicul.