Lungul șir al miniștrilor de la Transporturi care s-au perindat prin Bihor pentru a impulsiona lucrările la Drumul Național 76 Oradea-Deva a continuat miercuri, 30 iunie, cu actualul titular al postului, Dan-Marian Costescu.

Ministrul Transporturilor s-a deplasat la Drăgănești, împreună cu Cătălin Homor – director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, și Eugen Cecan – directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, întâlnindu-se acolo cu reprezentanții firmelor Construct Mod și AZVI, cu Moisa Ban – directorul executiv al European Drinks și cu aproximativ 50 de protestatari. Pentru început, ministrul Costescu și directorul CNADNR, Cătălin Homor, au discutat cu oamenii nemulțumiți de ritmul lent al lucrărilor și de promisiunile neonorate, după care constructorii au prezentat situația lucrărilor de pe tronsoanele Vârfurile-Ștei și Ștei-Beiuș (Dealul Bitii).

Dan Popa, protestatar și realizator al paginii de Facebook „Drumul Național 76”, a subliniat importanța acestui drum, singurul care leagă Depresiunea Beiușului cu Oradea. Interlocutorul nostru a vorbit despre prejudiciile pe care trenarea lucrărilor le aduce locuitorilor și zonei în ansamblu: imposibilitatea transportării rapide a cazurilor medicale grave către spitalele din Oradea sau Beiuș; declinul afacerilor și reticența investitorilor față de această parte a județului; daunele aduse automobilelor și chiar locuințelor aflate în proximitatea drumului; pierderea unor oportunități în domenii precum industria, turismul sau agricultura și, implicit, a numeroase locuri de muncă.

Răspunsul constructorilor la acuzele aduse de localnicii nemulțumiți de această gravă situație l-a dat Ovidiu Moldovan, director general Construct Mod Oradea. Acesta a avansat finele anului ca termen până la care partea carosabilă a DN 76 va fi terminată, urmând să continue lucrările pentru consolidarea drumului.

Ministrul Transporturilor, Dan-Marian Costescu și Cătălin Homor, director general al CNADNR, au confirmat discuțiile cu constructorii, precum și termenele avansate de aceștia, și anume că, până la sfârșitul anului, se va putea circula în condiții decente pe tot parcursul lui DN 76.