Priorităţi pentru dezvoltarea infrastructurii

Candidatul PNL la Senat, Cornel Popa, a prezentat, ieri, priorităţile pe care parlamentarii liberali din Bihor le vor avea în domeniul infrastructurii rutiere. Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, a menţionat că este importantă legarea municipiului Oradea şi a judeţului Bihor de Bucureşti şi de Europa atât aerian, cât şi rutier şi feroviar. În acest context, el a precizat că, în ultimii ani, s-au făcut deja demersuri importante pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport: modernizarea pistei Aeroportului Oradea, planificarea unui nou terminal de pasageri, discuţii cu operatorii aerieni, modernizarea şi extinderea centurii Oradiei de la două la patru benzi, pasajele supraterane de pe centură, modernizarea unor drumuri judeţene – Sudrigiu-Padiş, Tăşnad-Marghita şi Leş-Tinca-Ucuriş (în total fiind reabilitaţi 236,83 km de drumuri judeţene). „DN 76 nu era în panoplia proiectelor Consiliului Judeţean şi, cu toate acestea, am făcut demersuri pentru deblocarea situaţiei”, a declarat Popa, menţionând că, în 2013, a reuşit să convingă Ministerul Transporturilor, condus de Ramona Mănescu, să mute drumul de la finanţarea din împrumutul de la Banca Europeană de Investiţii la o finanţare din fonduri europene pentru a putea fi continuate lucrările. Pe de altă parte, Popa a afirmat că, la drumul Leş-Tinca, au apărut fisuri în traseul prin pădure din cauza prezenţei în baza drumului a unor argile contractile. „Drumul este încă în garanţie şi aceste probleme pot fi rezolvate”, a precizat Popa. Pentru următorii ani, candidatul liberal susţine că PNL se va concentra pe finalizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, realizarea centurilor Beiuş-Ştei şi Aleşd, electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia, infrastructura de apă-canal în localităţile cu mai puţin de 10.000 locuitori, dar şi realizarea terminalului intermodal din Episcopia şi drumul de legătură dintre Oradea şi Autostradă.

 

Reţea de parcuri industriale

Deputatul Ioan Cupşa a declarat că, pentru judeţul Bihor, este importantă şi dezvoltarea infrastructurii de afaceri, liberalii intenţionând să dezvolte o reţea de parcuri industriale în judeţ, în zonele Aleşd, Beiuş-Ştei, Marghita, Salonta-Tinca, Săcueni-Valea lui Mihai. „Parcurile industriale s-au dovedit o reţetă foarte eficientă în dezvoltarea economiei locale, prin creşterea locurilor de muncă. Reţeaua de parcuri industriale care se va dezvolta în întreaga ţară, prin multiplicarea experienţei deja relevante la Oradea, este un proiect major din programul de guvernare al PNL”, a declarat Ioan Cupşa, candidat pentru un nou mandat în Camera Deputaţilor. Potrivit acestuia, Oradea a cheltuit 7,5 milioane de euro din bugetul propriu şi a atras tot 7,5 milioane de euro fonduri nerambursabile, obţinând atragerea unor investiţii de peste 300 de milioane de euro şi crearea de 4.000 locuri de muncă. Cupşa a menţionat că în ultimele nouă luni salariile angajaţilor din parcurile industriale de la Oradea au crescut cu 25%. El a adăugat că, prin intermediul Agenţiei de Dezvoltare Locală Oradea, aceste parcuri se pot multiplica la nivel de judeţ, sarcina urmând să le revină aleşilor locali şi parlamentarilor liberali în parteneriat cu reprezentanţii pe care PNL Bihor îi va avea într-un guvern liberal. Ioan Cupşa a mai declarat că o altă prioritate a liberalilor va fi  sprijinirea antreprenorilor locali şi a capitalului autohton, pentru care PNL vizează modificarea codului fiscal şi a codului de procedură fiscală, precum şi orientarea ajutoarelor de stat (circa un miliard de euro) către IMM-uri.