Persoanele fizice își pot plăti, din 14 decembrie 2016, obligațiile fiscale și prin intermediul www.ghiseul.ro. ANAF a finalizat procedura de achiziție publică a serviciilor de acceptare a plăților online de taxe și impozite cu ajutorul cardului bancar, prin Sistemul Național Electronic de Plăți.

Acordul-cadru a fost încheiat cu trei bănci și este valabil 32 de luni. „Pentru maximizarea eficienței economice a achiziției și păstrarea posibilității adaptării comisioanelor la volumul plăților, BCR, Banca Transilvania și Garanti Bank au semnat cu ANAF Acordul-cadru conform căruia, periodic, este aleasă oferta cu prețul cel mai mic și este semnat un contract subsecvent pentru maximum 12 luni. Primul contract subsecvent va fi semnat cu Garanti Bank, care va percepe ANAF un comision de 0,24%, dar nu mai mult de 14,40 lei, din valoarea fiecărei plăți efectuate electronic de contribuabil”, se anunță într-un comunicat al ANAF. În prezent, există și posibilitatea achitării obligațiilor fiscale în numerar sau prin card bancar la casieriile unităților Trezoreriei Statului, prin virament (ordin de plată, internet banking etc) sau prin mandat poștal. Ultimele două zile au fost dedicate asigurării funcționării optime și compatibilizării sistemelor informatice ale AADR și MFP-ANAF.