Miercuri, 3 mai, a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru execuția lucrărilor de amenajare a 16 puncte de Colectare a deșeurilor cu Aport Voluntar (CAV-uri). 11 firme și asocieri de firme au depus 24 de oferte, în funcție de loturile de care au fost interesate.

Licitația este împărțită pe patru loturi, după cum urmează: LOT 1: comunele: Borș, Paleu, Nojorid și Copăcel; LOT 2: orașele Ștei, Vașcău și Comunele: Drăgănești și Buntești; LOT 3: comunele: Spinuș, Chișlaz, Balc și Aușeu și LOT 4: Comunele: Avram Iancu, Cociuba Mare, Lăzăreni și Lazuri de Beiuș.

11 firme și asocieri de firme au depus 24 de oferte, în funcție de loturile de care au fost interesate, pentru un singur lot sau mai multe.

Valoarea totală estimată a proiectului se ridică la 35.470.158,34 lei, fără TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Acestea se vor adăuga altor 16 platforme prevăzute în Beiuș, Marghita, Salonta, Aleșd (acestea sunt în curs de autorizare la finalizarea lucrărilor), Valea lui Mihai și Săcueni, Sântandrei, Tinca, Ceica, Oșorhei, Tileagd, Vadu Crișului, Bratca, Popești, Sânmartin și Sânnicolau Român (acestea au fost lansate în licitație deja, iar ofertele sunt în evaluare).

Astfel, în total, vor fi realizate 32 CAV-uri la nivelul întregului județ. În fiecare centru vor fi amplasate containere de mari dimensiuni pentru colectarea separată a următoarelor tipuri de deșeuri: materiale textile, bunuri reutilizabile, metalice, obiecte de uz casnic, sticlă, electrice/electrocasnice/electronice, materiale plastice, hârtie/carton, lemn/mobilier, vegetale, resturi din construcții și deșeuri care au un conținut periculos.

Consiliul Județean Bihor finanțează construirea și dotarea platformelor. Primăriile vor asigura condițiile necesare exploatării acestor centre de colectare separată a deșeurilor și vor crea regulamentul prin care acestea vor putea deservi și alte unități administrativ-teritoriale. Fiecare cetățean va putea depozita, cu titlu gratuit, în primii trei ani de funcționare a platformelor.

Modalitatea de organizare și funcționare a centrului, tipul și cantitățile de deșeuri care pot fi preluate de la un cetățean, orarul de funcționare, localitățile învecinate deservite și condițiile în care sunt deservite urmează a fi stabilite printr-un regulament de funcționare a centrului de colectare separată a deșeurilor, adoptat de către fiecare consiliu local, cu avizul prealabil al Consiliului Județean Bihor.