Obținerea pentru Oradea a statutului de areal balnear cu caracter permanent, peste 500.000 de participanți la evenimente, lansarea unui proiect turistic AR/VR și șapte evenimente în premieră, sunt doar câteva din realizările importante prezentate în raportul APTOR pe 2022.

 

Directorul general APTOR, Alexandru Chira, a susținut joi, 9 februarie, o conferință de presă în care a prezentat raportul de activitate pentru anul 2022 al Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea).

Anul 2022 a fost un an al premierelor, cu șapte evenimente noi în calendar: Conferințele Dilema Veche, Concertul Regal, Digital Crusade, Unchain Fintech Festival, Sounds of Oradea Festival, One Night Gallery și Conferința SSIMA.

„Mă bucur că, după estimările noastre, 500.000 de participanți s-au bucurat de agenda orădeană și că am finalizat anul 2022 cu 250.000 turiști; suntem cu doar 10% în urma datelor prepandemie, comparativ cu anul 2019. Mai mult de atât, luna decembrie a anului trecut a văzut cel mai ridicat număr de turiști din istoria orașului” a declarat directorul general APTOR.

În cadrul conferinței a fost prezentat și proiectul de turism virtual Immersive Oradea, ziariștii prezenți putând vizualiza în spațiul virtual evoluția unor locații iconice din oraș de-a lungul a trei secole. Acest produs turistic a beneficiat de finanțare externă, fiind lansat de către APTOR în luna ianuarie a acestui an.

În continuare, au fost prezentate date despre fluxurile turistice din anul 2022 raportate cu anul precedent, materialele și campaniile de promovare realizate de APTOR, acțiunile de susținere a turismului local și a industriei HORECA, dar și măsurile de sprijin pentru agențiile de turism pentru pachetele de tip city break, respectiv campania „Oradea, cu drag!”.

Alexandru Chira a făcut o trecere în revistă a evoluției turistice pe luni, menționând că cea mai performantă lună din punct de vedere al sosirilor a fost luna decembrie, cu un record de 17.954 turiști. Acest record a fost raportat la statistice INS din perioada 2015-2022. Oradea și-a păstrat locul în top 10 destinații turistice, fiind prezentă pe locul 7.

În ceea ce privește campaniile de promovare a orașului, echipa APTOR s-a axat pe promovarea masivă în mediul online a mai multor obiective turistice, pregătind clipuri video care s-au bucurat de apreciere pe canalele de social media ale Visit Oradea: Facebook, Instagram, YouTube și TikTok. Cel mai mare impact s-a înregistrat în platforma Facebook, cu peste 2.400.000 vizualizări.

Totodată, a fost prezentat noul brand al Cetății Oradea, care va fi vizibil din acest an pe materialele de promovare.

Cu sprijinul Primăriei Oradea, Visit Oradea a demarat a III-a ediție „Oradea, cu drag!”, campanie care le-a oferit numeroase beneficii celor 3.013 turiști cazați la una dintre unitățile de cazare clasificate din oraș.

Un alt punct al conferinței l-a constituit o trecere în revistă a celor 31 de evenimente implementate și a celor 54 de evenimente desfășurate în Cetatea Oradea, cu sprijinul APTOR.