Constructorul turc al sectorului de autostradă Nuşfalău-Suplacu de Barcău este în grafic pentru a atinge borna 1.000 de kilometri de autostrăzi în România.

„Nurol pe AutostradaA3 este în continuare în cărți pentru borna de 1.000 km”, scriu cei de la Asociaţia Pro Infrastructură. Asociaţia a filmat joi, 30 martie, sectorul de 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău unde se lucrează intens.

Contractul cu turcii de la Nurol a avut termen de finalizare în februarie 2023, fiind semnat în 30 septrembrie 2020 pe 6 luni proiectare și 18 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 1 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021.

„Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează în ultimă instanță pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț (Sălaj), la sud de Suplacu de Barcău”, arată Asociaţia.

„Inaugurarea acestui scurt tronson va coincide cu atingerea bornei simbolice de 1.000 kilometri de autostradă și drum expres veritabil, în condițiile în care «competitorii» pentru «trofeu», turcii de la Alsim Alarko, se mișcă foarte greu pe lotul 2 al A0 Sud, existând riscul să se lungească spre finalul verii sau chiar până în toamnă.

România are nevoie de aproximativ 3000 kilometri de autostradă și drum expres pentru o rețea decentă. Acum circulăm pe 995 km. Avem contracte de lucrări semnate pe 669 km cu o valoare totală de peste 8,6 miliarde euro și licitații de lucrări în derulare pe alți aproape 272 km cu un cost estimat total de peste 4,5 miliarde euro”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.

Hartă interactivă aici.