În perioada august - decembrie a.c., Inspectoratul General al Poliției Române, în parteneriat cu Groupama Asigurări, derulează, la nivel naţional, Campania preventivă „Hoții sunt creativi, fii preventiv!”, scopul acesteia fiind informarea populaţiei cu privire la modalităţile de prevenire a furturilor din locuințe.

 

Din analiza rezultatelor unui sondaj de opinie realizat de Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii se evidenţiază faptul că prevenirea furturilor din locuinţe este un subiect de interes pentru populaţie, aproape 70% dintre cei intervievaţi dorind să primească recomandări sau alte informaţii în acest sens, iar peste jumătate dintre respondenţi apreciind că activităţile cu caracter preventiv ajută la reducerea numărului de infracţiuni.

Furturile din locuinţe sunt înlesnite de uşile sau ferestrele lăsate deschise sau neasigurate, o altă metodă folosită de hoți este împrietenirea cu victima pentru a-i câștiga încrederea, escaladarea și pătrunderea pe ferestrele lăsate deschise reprezintă un alt mod de operare întâlnit frecvent. La nivelul judeţului Bihor, Campania preventivă „Hoții sunt creativi, fii preventiv!” este implementată prin derularea unor activităţi preventive de către poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi poliţiştii de proximitate din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Groupama Asigurări – filiala Bihor. Prin intermediul acestei campanii preventive, poliţiştii de prevenire şi proximitate bihoreni vor informa persoanele vulnerabile despre cum să prevină victimizarea. Pentru fiecare cetăţean, locuinţa este spaţiul în care se simte în siguranţă şi orice pătrundere neautorizată generează o stare de disconfort, de multe ori fără o legătură directă cu prejudiciul de natură patrimonială cauzat, ci cu însăşi încălcarea acestui spaţiu intim de siguranţă personală. Polițiștii de prevenire bihoreni doresc astfel să atragă atenţia asupra unor paşi simpli ce sunt la îndemâna fiecăruia dintre noi şi care, odată respectați, ne pot ajuta să evităm situații neplăcute. Principalele direcţii de acţiune ale polițiștilor bihoreni în cadrul campaniei sunt transmiterea mesajelor cu caracter preventiv prin intermediul canalelor de informare în masă, distribuirea de materiale informativ-preventive ce conţin recomandări destinate protecţiei locuinţelor şi organizarea de acțiuni pentru diverse categorii de beneficiari, precum administratorii de asociații de proprietari, locatarii, persoanele vârstnice, angajaţi ai unor instituţii sau societăţi comerciale etc. Pe parcursul întâlnirilor cu cetăţenii, polițiștii de prevenire și proximitate bihoreni vor prezenta o serie de măsuri de prevenţie privind protejarea patrimoniului propriu. De asemenea, pentru ca mesajul campaniei să ajungă la cât mai multe persoane, vor fi organizate acţiuni de informare în zone cu aflux mare de cetăţeni. Pentru promovarea mesajelor campaniei vor fi distribuite 2.000 de pliante cu recomandări preventive, iar 200 de afişe cu mesajul campaniei vor fi expuse la avizierele blocurilor, la sediile unităţilor de poliţie, la intrările în centrele comerciale şi în alte locuri publice. În cadrul campaniei, a fost realizată o pagina online „Prevenirea furturilor”  -https://www.groupama.ro/prevenireafurturilor/, unde cetăţenii pot găsi numeroase recomandări preventive şi sunt invitaţi să participe la concursuri tematice cu premii. Primele acțiuni desfășurate de polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității împreună cu polițiștii Biroului Poliției de Proximitate din cadrul Poliției Municipiului Oradea în cadrul Campaniei preventive „Hoții sunt creativi, fii preventiv!” au avut loc ieri, pe raza municipiului Oradea. Polițiștii de prevenire și proximitate bihoreni au interacționat cu cetățenii în zona Centrului Civic, într-un centru comercial cu aflux mare de persoane și la Piața Cetate din Oradea, le-au transmis sfaturi utile pentru a nu cădea victime infracțiunilor de furt din locuință și le-au înmânat pliante cu recomandări în acest sens.