Programul cu publicul al Serviciului Rutier a fost suspendată, începând de ieri, bihorenii fiind rugați să apeleze la fax, e-mail sau serviciile de poștă sau curierat pentru comunicarea cererilor ori a diverselor petiții.

În contextul măsurilor dispuse prin Decretul președintelui României nr.195/2020 privind  instituirea stării de urgență pe teritoriul României, Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii Covid – 19, a măsurilor adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, pentru limitarea riscului de răspândire a infecției cu Coronavirus, IPJ Bihor transmite că, începând cu data de 26.03.2020, activitatea ce implică relația cu publicul se suspendă temporar până la o dată ulterioară. Petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Cererile privind istoricul sancțiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere. În cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. (6) din OUG 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se va proceda după cum urmează: pentru dosarele penale aflate pe rolul instanțelor de judecată, potrivit Hotarârii Consiliului Superior al Magistraturii – Secția pentru Judecători nr. 417/2020, pe durata stării de urgență, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozițiile art. 14 din Decretul președintelui României nr.195/2020; pentru dosarele care se află în supravegherea unităților de parchet, se va solicita în prealabil parchetului prelungirea dreptului de circulație, iar ulterior, în măsura soluționării favorabile, titularul permisului de conducere va adresa o cerere de efectuare a mențiunilor corespunzătoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii  de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 0259/412.433 interior 21609, în intervalul orar 08.00-16.00. În cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, puteți apela numărul de telefon 0259/412.433 interior 21609, în intervalul orar 08.00 - 16.00. Această opțiune este valabilă doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expiră începând cu data de 26.03.2020. Acest mijloc de comunicare poate fi utilizat doar în situația în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce a expirat. În situația depunerii plângerii contravenționale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul 0259/412.433 interior 21609, în intervalul orar 08.00-16.00. Adresa de e-mail a Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor este: oug41.2016.sr@bh.politiaromana.ro

Toate cererile transmise vor fi însoțite obligatoriu de o copie a documentului de identitate. Activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație este suspendată.