Consiliul Local a aprobat documentaţia şi coridorul de expropriere - Pasaj subteran în zona Gării
Consilierii locali au aprobat, în şedinţa de luni, 31 iulie, studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și coridorul de expropriere pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate Magheru - Republicii, etapa 2”, care prevede realizarea unui pasaj subteran în zona Gării Oradea.
Pentru pietonalizarea pieței București din zona Gării se propune realizarea unui pasaj rutier subteran pe Calea Republicii, pe relația Nord - Sud, având o lungime totală de 566 de metri, din care pasajul propriu-zis - 380 metri, rampa - 96 metri, iar lățimea unei benzi/rampă de urcare-coborâre de 2x4 metri. Valoarea proiectului este de 92.696.799,76 lei fără TVA, din care valoare C+M 81.479.385,92 lei, fără TVA. Proiectul a fost realizat de Someș - Top - Grup și Costin și Vlad - birou de proiectare. Lucrările vor fi depuse spre finanțare prin Programul Regional Nord - Vest 2021 - 2027, după lansarea apelurilor de finanțare. Proiectarea este finanțată prin Programul Operațional Asistență Tehnică, existând contract de finanțare din fonduri nerambursabile pentru serviciile de proiectare.
„În zona Gării va fi practic un hub intermodal de transport, având în vedere că va exista legătură între tren, tramvai, autobuz și celelalte mijloace de transport, cu o parcare de scurtă durată pentru cei care vor ajunge aici. După semnarea contractelor de finanțare, care se va întâmpla în această toamnă, vom demara procedura de licitație pentru execuție, iar asta înseamnă că undeva în vara - toamna anului viitor vor putea începe lucrările propriu-zise”, a anunțat primarul Florin Birta, într-o conferință de presă care a precedat şedinţa Consiliului Local.
Obiectivul de investiții vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea şi are în vedere crearea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea. De asemenea, va fi reabilitată suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat și va fi amplasate mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Pentru a prioretiza transportul în comun în Oradea, după finalizarea benzii dedicate pentru tramvaie Nufărul-Cantemir vor începe lucrări în zona magazinului Crișului. Aici va fi amenajat un tronson de 930 de metri cu două benzi subterane pentru autotursime.
Reamintim că luna trecută consilierii locali au aprobat studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și coridorul de expropriere pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate Magheru - Republicii, etapa 1”, care vizează tronsonul cuprins între Pasajul Magheru și Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul).
Lungimea tronsonului amenajat va fi de 930 de metri, din care pasajul propriu-zis va avea 340 m, cu rampa de 128 m, iar lățimea unei benzi de urcare-coborâre va fi de 4 m. Valoarea proiectului se ridică la aproape 81,2 milioane de lei, din care C+M este de aproape 72 de milioane de lei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.