Proiectul de buget pentru anul în curs al Consiliului Judeţean Bihor a fost retras de pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de ieri, urmând să fie dezbătut săptămâna viitoare. Motivul invocat de conducerea administraţiei judeţene: e nevoie de o clarificare din partea Ministerului Muncii cu privire la plata cheltuielilor cu asistenţa socială.

CJ Bihor nu a reuşit nici încă să adopte bugetul de venituri şi cheltuieli al judeţului şi al instituţiilor subordonate CJ. Proiectul de hotărâre ar fi trebuit dezbătut în şedinţa ordinară de ieri a CJ Bihor, însă a fost retras de pe ordinea de zi de preşedintele Pasztor Sandor. El a explicat, în şedinţă, că mai este nevoie de un răspuns de la Bucureşti înainte de a putea fi supus aprobării. În speranţa că răspunsul va ajunge până cel târziu marţi, 3 martie, Pasztor a anunţat că miercuri, 4 martie, va avea loc o şedinţă extraordinară special pentru adoptarea bugetului. Mai exact, preşedintele CJ Bihor a solicitat ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, un punct de vedere privind cheltuielile cu asistența socială ale DGASPC. În legea bugetului de stat se precizează că 50% din cheltuieli sunt plătite de Guvern, iar 50% de administraţia judeţeană, însă Guvernul a alocat doar 20 milioane lei. „Am cerut să se precizeze când va aloca Guvernul diferența, pentru că până în acest moment a asigurat doar 16,54% din suma necesară. Nu am primit răspuns, prin urmare, nu putem dezbate bugetul județului. Și dacă nu avem buget nu putem discuta nici despre reorganizarea unor direcții”, a afirmat președintele Consiliului Județean Bihor.

Trebuie precizat că, anul trecut, bugetul DGASPC Bihor a fost de 90 milioane lei, însă pentru anul în curs solicitările sunt pentru 120 milioane lei.