Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău-Chiribiș a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 26,35 kilometri.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat ieri, 12 iunie, că ofertele au fost depuse de constructori și proiectanți din România, Ungaria și Turcia. Valoarea contractului este de 937,53 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.

Câștigătorii vor avea la dispoziție 24 de luni, din care 6 pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației.

Contractul prevede inclusiv construirea a 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri (din care unul în lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655, realizat în proporţie de 90% de către Bechtel).

Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunţat cele cinci oferte depuse pentru secțiunea Suplacu de Barcău - Chiribiș): Construcţii Erbaşu SA (România); Asocierea Duna Group Internaţional KFT - Duna Construcţii Ro SRL; (Ungaria - România); Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia); Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia); Asocierea Precon Transilvania SRL - Citadina 98 SA (România).

A cincea licitaţie!

Şi această secţiune de autostradă are o istorie încurcată, CNAIR suspendând în două rânduri licitația pentru proiectarea și execuția lotului în lungime de 26,35 km, după ce funcționarii responsabili nu au răspuns în timp util solicitărilor de clarificări primite de la potențialii ofertanți.

Lucrările au fost începute aici în urmă cu mai bine de 20 ani de către firma americană Bechtel, în baza celebrului contract încheiat de guvernul Năstase. După ani la rând în care americanii au realizat 42 de kilometri între Gilău şi Câmpia Turzii, plus viaductul peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău, statul român a reziliat înțelegerea cu firma americană și a încheiat un nou contract cu spaniolii de la Corsan-Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL-Via Design SRL, care nu au făcut nimic, prin urmare, contractul a fost reziliat încă o dată, în anul 2017.

A treia licitație, organizată în 2017, a fost câștigată de Construcții Sibiu, însă contractul a fost reziliat în 2019, după ce partenerul croat al constructorului a intrat în insolvenţă. A patra licitație a fost lansată în decembrie 2020, iar pe 6 septembrie 2021, CNAIR a transmis că asocierea Construcții Erbașu - Vahostav - SK AS este ofertantul desemnat câștigător, cu prețul de aproximativ 543 de milioane de lei. 

Asocierea de firme Drum Asfalt-Trameco a decis să conteste rezultatul licitației, iar pe 13 decembrie 2021, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestația Drum Asfalt și a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câștigătoare. Construcții Erbașu și CNAIR au contestat în instanță decizia CNSC, iar instanța a cerut reevaluarea ofertelor depuse de Erbașu și Drum Asfalt-Trameco. Însă în vara anului trecut, CNAIR a anulat licitația, urmând să organizeze a cincea licitație pentru acest tronson din Autostrada Transilvania.

A cincea licitație a fost lansată la începutul acestui an. Valoarea estimată a contractului, de aproape un miliard de lei fără TVA, este aproape dublă față de cea din 2021.