Contractul în valoare de 193,968 milioane de lei pentru finanţarea subsecţiunii Biharia-Borş de pe Autostrada Transilvania a fost transmis către Comisia Europeană.

„Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin Direcţia Generală Organismul Intermediar pentru Transport, a finalizat procesul de evaluare şi a semnat contractul de finanţare în cadrul POIM 2014-2020 pentru Secţiunea 3C, Subsecţiunea 3C3 Biharia-Borş, parte a Autostrăzii Transilvania. Proiectul care are o valoare totală de 193.968.160 RON şi o finanţare UE de 138.417.706 RON, după semnare a fost transmis către Comisia Europeană”, se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.

Pe Subsecţiunea 3C3 Biharia-Borş, stadiul fizic al lucrărilor este de 67%, valoarea plăţilor efectuate fiind de 44 milioane lei fără TVA. Plata s-a efectuat din componenta de la bugetul de stat cu rambursare POIM, după aprobarea cererii de finanţare.

„De la prima întâlnire pe care am avut-o cu echipa de la Organismul intermediar pentru transport, am cerut ca procedurile să fie derulate cu celeritate şi profesionalism. Numai aşa putem să deblocăm toate proiectele, să asigurăm finanţarea necesară. Cei de la Comisia Europeană ne ajută, dar nu ne pot băga şi banii în traistă. Trebuie ca toate proiectele să respecte planificările pe care le avem în derulare, deoarece nu ne mai permitem nicio întârziere. Avem deja un ritm de lucru mult mai bun decât atunci când am venit. Iar dovada o constituie inclusiv finanţarea pentru Subsecţiunea 3C3 Biharia-Borş pe care am semnat-o şi pe care o trimitem la Comisia Europeană”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Subsecţiunea Biharia-Borş a Autostrăzii Transilvania are o lungime de 5,35 kilometri, iar construcţia include 5 poduri şi pasaje şi un nod rutier, potrivit informaţiilor de pe pagina de internet a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Subsecţiunea începe în zona localităţii Biharia. Traseul tranzitează o zona de câmpie, între localităţile Biharia, Satu Nou şi graniţa româno-maghiară.

Contractul de construire a fost semnat în data de 20 decembrie 2018, activitatea de proiectare a început în data de 18 ianuarie 2019, iar execuţia lucărilor în 13 aprilie 2019. Constructor este Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK a.s. - Dumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.