Încep lucrările la tronsonul Selgros-Metro al şoselei de centură
Lucrările la şoseaua de centură a Oradiei pe tronsonul cuprins între magazinele Selgros şi Metro au început deja, timp de o lună acestea fiind executate sub trafic, urmând ca, de la 1 septembrie, municipalitatea să decidă dacă modernizarea va fi făcută cu restricţionarea traficului şi devierea acestuia prin cartierul Nufărul. Lucrările vizează modernizarea a 2,6 km de drum, valoarea investiţiei ridicându-se la zece milioane de euro.
În prezent, constructorul lucrează la finalizarea tronsonului cuprins între Ştefan cel Mare şi Calea Aradului, pe o lungime de 6 km, care ar urma să fie predat la sfârşitul acestei luni. Pentru porţiunea de drum din zona CET II, municipalitatea a anunţat că lucrările se vor încheia până la sfârşitul acestui an, astfel încât la începutul lunii decembrie să se dea în circulaţie cel puţin două benzi. Principalele lucrări care urmează a fi executate sunt introducerea canalizării pluviale, realizarea a patru subtraversări la actualul drum, mutarea reţelelor de joasă şi de înaltă tensiune din faţa CET II, realizarea drumului de centură pe patru benzi. De asemenea, în această perioadă urmează să fie excavate benzile. Pe porţiunea cuprinsă între Selgros şi CET II se lucrează lateral de actualul drum, urmând ca de la CET spre Metro să fie modernizat traseul actual. Municipalitatea susţine că, potrivit proiectului, noul drum va fi mai înalt cu 60 - 70 cm faţă de cel existent. Pe de altă parte, conducerea Primăriei Oradea a precizat că vor fi păstrate ca structură de rezistenţă actualele dale de beton, care se întind pe 1,8 kilometri, restul tronsonului urmând să fie excavat în totalitate. Timp de o lună, lucrările vor fi executate sub trafic, urmând ca, de la 1 septembrie, Primăria să decidă dacă va accepta închiderea circulaţiei pe această porţiune a şoselei de centură. În acest caz, devierea traficului va fi făcut prin cartierul Nufărul, însă primarul susţine că această soluţie ar ridica probleme, deoarece în strada Bumbacului există încă reţele de canalizare din azbest, care ar putea ceda sub trafic. Lucrările la cei 2,6 km de drum dintre Metro şi Selgros se ridică la zece milioane de euro, însă aici va trebui construit şi un pasaj suprateran peste linia ferată. Contractul pentru acest obiectiv a fost adjudecat, potrivit primarului Bolojan, de "o firmă din Moldova, a lui Umbrărescu", fără să fie alocaţi încă banii pentru realizarea lucrării. Costurile cu reabilitarea întregii şosele de centură, care include şi realizarea unui pod nou peste Crişul Repede, se ridică la 63 de milioane de euro.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.