Cei 40 de influenceri care au fost prezenţi timp de două zile în Oradea şi-au luat la revedere de la urbea noastră, în cadrul unei cine festive oferite de APTOR, asociaţia care a lansat invitația, în Cetatea Oradea.

Nu mai puţin de 40 de influenceri din întreaga lume au fost prezenţi la Oradea în perioada 10-12 iulie, în cadrul celui mai mare proiect de promovare al turismului românesc, #ExperienceRomânia. Sosirea lor  a fost în urma invitaţiei primite de la Asociaţia pentru Promovarea Turismului Oradea (APTOR) şi a fost acceptată în contextual în care în anul 2018, Oradea a fost vizitată de peste 250.000 de turiști, numărul acestora depășind pentru prima dată numărul de locuitori ai orașului. Astfel, Oradea s-a clasat pe primul loc în țară în ce privește creșterea procentuală a numărului de turiști.

Cei 42 de influenceri au fost împărţiţi în patru grupuri, care au parcurs următorul program: un city tour care cuprinde cele mai importante și reprezentative obiective turistice și atracții orădene, și o suită de activități recreative și de agrement în împrejurimile orașului. Vizitele din împrejurimi au cuprins activităţi ca rafting, via ferrata, prânz tradițional, SPA, golf, o vizită la ferma de lavandă. Nu în ultimul rând, aceştia au încercat şi serviciile Aquaparkului din Oradea.

Joi, 11 iulie, promotorii oraşului nostru au participat la o cină festivă care a fost organizată în Cetatea Oradea şi a inclus şi o degustare de vinuri. Cina în aer liber, programată la ora 20.00, a avut loc cu o oră mai târziu din pricina ploii care i-a surprins pe influenceri tocmai în timpul vizitei la ferma de lavandă. De altfel, aşa cum aceştia au mărturisit mai târziu, vizita la ferma de lavandă de lângă Oradea, în ciuda condiţiilor meteo, a fost una dintre cele mai frumoase experienţe de care s-au bucurat pe parcusul şederii în urbea de pe Criş. În ceea ce priveşte activităţile de agrement, majoritatea promoterilor au „invadat” deja conturile de instagram cu imagini în care laudă oraşul, iar vizitele în zona centrală, i-au impresionat, de asemenea, pozitiv.

„Este pentru a treia oară când vin în România”, a spus Diana Bancale, din Italia, cea care a primit în anul 2019 titlul de Best Travel Blogger (Cel mai bun blogger de călătorii). „Am fost în România atât în concediu, cât şi în cadrul #Experience România, iar în Oradea mă aflu pentru prima dată”, a povestit Diana. „Ce m-a impresionat cel mai tare la Oradea sunt clădirile. Dacă în alte oraşele, în zonele centrale, clădirile sunt asemănătoare şi sunt construite în acelaşi stil, în Oradea multitudinea stilurilor este surprinzătoare, iar culorile vii frumoase sunt foarte potrivite pentru promovările pe Instagram”, a mai spus bloggeriţa.

Influencerii au plecat din Oradea vineri, 12 iulie, şi au pornit spre Timişoara, un alt oraş în care vor petrece două zile.