Printr-un maraton de 8 ore de activități, dedicate pe rând elevilor, specialiștilor în domeniul psihologiei, cadrelor didactice, studenților și nu, în ultimul rând, părinților, psihologii școlari de la Don Orione au prezentat ieri, 28 martie, care este menirea lor în cadrul școlii.

 

Scopul acestui eveniment a fost acela de a face cunoscută complexitatea și dificultatea activității psihologilor școlari, evidențiind bucuriile trăite de aceștia în momentul în care pot aduce un zâmbet pe fața copiilor sau tinerilor care le calcă pragul cabinetului de consiliere.

„Ne-am gândit că este bine să organizăm această zi a psihologului școlar la care să participe toți factorii implicați în procesul educativ: elevi, părinți și cadre didactice, psihologi din alte școli. Am observat că există un număr foarte redus de psihologi atât la nivelul județului, cât și al țării, iar aceștia au un număr foarte mare de elevi, ceea ce atrage după sine o diminuare a randamentului psihologului în raport cu fiecare elev în parte. Un alt aspect important este mentalitatea cu care se confruntă psihologul. În România, dacă mergi la psiholog, înseamnă că ai o problemă. Psihologii sunt însă acolo pentru a fi acei vindecători de suflete, pentru a ajuta, a fi liantul dintre părinte, elev și școală”, a explicat directorul Liceului Don Orione - Alexandru Stoica.

Mulți dintre psihologii școlari înțeleg că în jurul meseriei lor în unitățile de învățământ există multă confuzie și este nevoie de a se face mai bine înțeleși.

„În activitățile de astăzi au fost implicați 65 de copii, la masa rotundă participă 60 de profesori, la workshopul pentru studenți și profesori vor fi în jur de 70 de participanți din mai multe școli, iar la atelierul pentru părinți, în jur de 30. Participă psihologi de la Iosif Vulcan, Oltea Doamna, Liceul Ortodox Roman Ciorogariu și Dimitrie Cantemir. La masa rotundă se va discuta despre umanizarea psihologiei școlare pentru că s-a ajuns în situația în care se evaluează cantitatea ședințelor și nu calitatea întâlnirilor cu elevii. Să se impună un anumit număr de copii consiliați pe semestru, un anumit număr de consilieri de grup. Acest lucru nu este natural. Vom face și o analiză a efectelor activității psihologului școlar. Dacă acestea se văd, cum se pot evalua, analiza, cine le observă, dacă le observă. Sunt trei categorii de oameni, unii care cred că psihologii școlari nu fac nimic, alții care consideră că noi suntem supraoameni, vin odată și noi rezolvăm orice problemă, și cea de-a treia categorie, cei care ne oferă susținere totală pentru că știu că este spre binbee copilului”, a explicat Ioana Drugaș, psiholog școlar la Liceul „Don Orione”.

Evenimentul a fost organizat de Liceul „Don Orione”, în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor și Departamentul de Psihologie al Universității din Oradea.