Aşteptate şi dorite de orădeni, primele tramvaie moderne cu podea joasă construite în România au intrat în circulaţie sâmbătă, 1 august, după finalizarea perioadei de probă. Producătorul român de tramvaie a ofertat la Oradea modelul Imperio, fabricat la Arad sub licenţă cumpărată de la Siemens.

În prima zi a lui Gustar, orădeni de toate vârstele au răspuns invitației OTL de a se plimba cu noul tramvai Imperio. Regia autonomă de transport local i-a invitat pe orădeni, între orele 8.00 şi 17.00, să călătorească gratuit cu noile tramvaie Imperio, pentru a sărbători împreună evenimentul. Primele trei au ajuns în oraș în luna mai, iar al patrulea, în iunie.

Noile tramvaie au stema oraşului şi sunt colorate în albastru şi roşu, iar orădenii sunt mulțumiți de modul în care arată acestea.

În total, municipalitatea orădeană va primi 20 de tramvaie noi fabricate la Arad. Investiția, în valoarea de 148 milioane lei, este finanțată din fonduri europene, prin Programul Operational Regional – POR.

Tramvaiele sunt dotate cu recuperator de energie la frânare, aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi rampă pentru persoanele cu dizabilităţi. Producătorul român Astra Vagoane Călători a fost singurul ofertant la licitațiile organizate de Primăria Oradea pentru achiziția tramvaielor, Astra fiind singurul ofertant şi la licitaţiile din alte oraşe precum Cluj-Napoca, Galaţi și Arad.

Până anul viitor, toate tramvaiele achiziționate de la Astra Arad vor fi în circulație, iar noua linie spre Universitate va fi gata. Cu astfel de mijloace moderne de transport, având la bord tehnologii de plată de ultimă generație, orădenii nu se vor putea considera mai prejos față de concetățenii europeni din Paris, Berlin sau Roma, iar dacă acestea sunt produse în România, cu atât mai bine.

Astra Vagoane Călători, desprinsă din fosta Întreprindere de Vagoane Arad, care a produs primele garnituri pentru metroul bucureştean, a avut afaceri de aproximativ 67,6 mil. lei în 2018, potrivit ultimelor date oficiale de la mfinante.ro.

Bucureştiul este singura capitală europeană fără niciun tramvai nou şi modern. La nivel naţional, circulă mai puţin de 20 de tramvaie moderne, în contextul în care, la nivel european, acesta este un mijloc de transport în comun care câştigă puternic teren şi este modernizat.