O afacere pusă pe roate: - Numele candidatului pe toate... caroseriile
Campania electorală pentru alegerile prezidenţiale a devenit o afacere profitabilă, în joc fiind aruncate fonduri semnificative de către staff-urile partidelor politice. În plină criză economică şi politică naţională, candidaţii s-au arătat destul de generoşi cu afişele electorale, bannerele, mash-urile şi alte materiale publicitare.
Nici la nivel local situaţia nu este diferită, organizaţiile politice locale implicându-se activ în promovarea propriilor candidaţi. Ca şi cum pavoazarea spatiilor publice cu figurile distinse ale candidaţilor nu ar fi suficientă pentru orădeni, de câteva zile şi mijloacele de transport în comun ale OTL au fost "îmbrăcate" cu portretele şi sloganurile acestora. Potrivit informaţiilor oferite de către conducerea OTL, trei partide au încheiat contracte de publicitate cu Regia de transport local. Astfel, PNL a închiriat spaţiul publicitar de pe exteriorul unui tramvai Tatra T4D (vagon cu remorcă), dar şi spaţiul de pe două autobuze Mercedes. Valoarea contractului de publicitate pentru tramvai se ridică la 220 euro/lună, iar pentru fiecare autobuz în parte, liberalii bihoreni plătesc 190 euro/lună. Astfel, la finele campaniei, nota de plată a PNL către OTL va fi de 600 de euro. Nici UDMR nu a ratat ocazia unei astfel de posibilităţi, imaginea candidatului său fiind plimbată prin oraş cu ajutorul unui tramvai Tatra KT4D, articulat. Costurile pentru acest tip de tramvai sunt ceva mai mici, ele ridicându-se la 155 euro/lună, fără TVA. În schimb, social-democraţii au ales o altă formă de publicitate: panourile montate pe stâlpii de susţinere a reţelei. Conform unei informări oferite de către conducerea OTL, PSD a închiriat, până în acest moment, 100 de panouri, profitând de discountul oferit la peste 11 panouri. Tariful de închiriere a fost stabilit la 22 euro/lună/panou, astfel cheltuielile social-democraţilor depăşesc 2.200 euro.
Autobuzele decorate cu reclame electorale vor circula, cu preponderenţă, pe liniile 12, respectiv 14, avându-se în vedere aria mare de acoperire a traseelor. În ce priveşte tramvaiele electorale, ele vor putea fi văzute pe oricare dintre liniile 1, 2 sau 3 pe tot parcursul lunii noiembrie.
ati auzit de zicala tara arde si baba se piaptana cam asa fac politicienii nostri arunca cu sacii de bani in aceste campanii iar poporul moare de foame tinand cont ca majoritatea si au pierdut locul de munca casele le ia bancile si unii nu au bani nici de paine. cred ca ar trebui sa luam in considerare la vot si risipa aceasta de bani ce se face fiindca cine traieste acum in campanie in lux si in risipa de bani cred ca asa va face si mai departe sau ce sa credem ?