Parcarea subterană din Piața Emanuil Gojdu - Proiectul tehnic, finalizat
Municipalitatea orădeană a finalizat etapa de proiectare pentru parcarea subterană de tip Park and Ride în Piața Emanuil Gojdu, care va fi construită în jurul Catedralei Ortodoxe.
Valoarea investiţiei este estimată la 32,8 milioane lei, durata de execuţie fiind de 18 luni. Viitoarea parcare va fi realizată în subteran, pe un singur nivel, şi va avea 277 locuri de parcare, din care 268 pentru autoturisme cu 6 locuri pentru persoane cu dizabilități și 6 pentru mașini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete. Potrivit municipalităţii, parcarea va dispune de afișaj electronic și va fi accesibilă numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, „exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL”. În proiect sunt prevăzute trei stații de reîncărcare electrice care deservesc 6 autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghișeu. Parcarea va avea patru lifturi pentru persoane, toalete publice și dotări specifice de prevenire și stingere a incendiilor.
Suprafața construită a parcării este de 6.354,55 mp. Prin proiect se prevede amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe, deasupra parcajului, cu dală urbană pietonală, prevăzută cu spații dalate, spații verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing și o porțiune din traseul pistei de biciclete orășenești. Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor.
Accesul la parcaj și ieșirea se vor asigura prin două fluxuri de intrare, dinspre Calea Clujului și strada Griviței, prin șanțul Cetății.
„Din punct de vedere constructiv, s-a optat pentru: sistemul de fundare să fie din fundaţii izolate compuse din bloc de beton simplu şi cuzinet sub stâlpi şi fundaţii continui sub diafragme şi elevaţiile de închidere a demisolului; tronsonul sudic și cel nordic vor avea câte 7 travei de 7,60 m cu câte două deschideri de 11,60 m şi o deschidere de 4,35 m, tronsonul estic are 5 travei de 7,60 m şi o deschidere de 11,60 m; structura de rezistenţă a parcajului se compune din cadre de beton armat monolit; stâlpii se vor executa de 45x70 dezvoltaţi pe direcţia deschiderilor; planşeul se va executa din beton armat monolit în grosime de 20 cm”, precizează Primăria Oradea. Indicatorii acestui proiect vor fi supuşi aprobării în şedinţa ordinară a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. După aprobarea indicatorilor se va demara procedura de licitație pentru realizarea lucrărilor de execuție. Proiectantul estimează durata de execuție a lucrărilor la 18 luni. Valoarea estimată a investiției se ridică la 32.817.175,07 lei fără TVA, aici fiind incluse dotări, echipamente și utilaje cu montaj.
Documentația tehnică a fost elaborată de SC Pro-Arh SRL Oradea, arhitect Pafka Ernest.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.