Lucrările de amenajare a Pasajului Magheru şi de lărgire a podului Dacia sunt aproape finalizate, municipalitatea sperând să poată fi dat drumul la circulaţie la sfârşitul acestei luni.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, valoarea contractului fiind de 14.511.433, 94 lei (fără TVA). Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego (terț susținător).

Pasajul trece pe sub Bulevardul Magheru, pe direcția străzilor Aleea Ștrandului și Parcul Traian. Rampa din Parcul Traian începe la limita dintre clădirile Poliției Județene și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m înainte de intersecția cu str. Libertății. Rampa de pe Aleea Ștrandului începe cu 20 m înaintea accesului în parcarea Hotelului Forum Continental. Pasajul subteran are două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian și 88,35 m spre Aleea Ștrandului. Aceste rampe asigură tranziția de la suprafață la cota -4,33 m sub pasaj. Lungimea pasajului care trece pe sub Bulevardul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m. La Podul Dacia s-a realizat lărgirea de la 2 la 3 benzi de circulație pe sens, dar și lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalațiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod și amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.

În aceste zile se toarnă asfaltul prin pasaj, pe podul Dacia, între liniile de tramvai şi pe bretelele de ocolire a pasajului şi trotuare.

„Scopul acestui proiect este fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai”, precizează Primăria Oradea.