Patru primari în Consiliul Director - ADI Ecolect are o nouă conducere
În cadrul Adunării Generale a Agenției de Dezvoltare Intercomunitară Ecolect Group, a fost aprobată, marţi, 10 noiembrie, noua conducere a instituției, preşedinte fiind votat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan.
Tot prin vot au fost aleși în unanimitate cei patru membri ai Consiliului Director, respectiv Iulian Balaj (primarul oraşului Ștei), Cristian Laza (primarul comunei Sânmartin), Mihai Sferle (primarul comunei Cociuba Mare) și Jacint Zatyko (primarul comunei Sâniob). A fost desemnată, totodată, și o comisie de cenzori formată din şase membri, dintre care doi supleanți.
În cadrul aceleiași ședințe a fost votată, cu 52 de voturi ,,pentru”, dintr-un total de 71 de voturi, modificarea organigramei instituției, care a fost redusă de la nouă posturi (două de conducere și şapte de execuție), la trei posturi (un post de director executiv și două posturi de execuție). Prin reducerea organigramei, drepturile de verificare a modului în care operatorii de salubrizare își îndeplinesc atribuțiile vor reveni primarilor.
„Prin această măsură le oferim primarilor o împuternicire în procesul decizional în ceea ce privește sectorul de salubrizare, pentru că primarii sunt cei care cunosc cel mai bine realitățile locurilor din care provin. Astfel se vor putea sesiza cu o mai mare ușurință eventualele probleme care ar putea apărea”, a declarat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
„În prezent, ADI Ecolect Group Bihor are încheiate, prin licitație publică, contracte cu şapte operatori în tot județul. La ora actuală, raportul juridic există doar între ADI Ecolect Group și cei șapte operatori. Există, totodată, două variante de contractare a operatorilor. Prima este dată de tariful plătit de fiecare gospodărie în parte direct către operator, contractul fiind încheiat între operator-gospodării/persoane fizice/juridice. Cea de-a doua este varianta în care fiecare unitate administrativ-teritorială stabilește o taxă de salubrizare, urmând ca operatorul să primească banii de la primării. În județ s-a optat, în majoritatea cazurilor, pentru prima variantă. Astfel, nemaifiind prezent un factor de autoritate local în această variantă, rata încheierii contractelor la nivel județean este scăzută. În consecință, Consiliul Județean Bihor îndeamnă primarii să găsească soluții pentru eficientizarea acestui proces”, se menţionează într-un comunicat al CJ Bihor.
Mai exact, Consiliul Județean Bihor a recomandat ca posibilă soluție, în cazul UAT-urilor în care s-a ales varianta tarifului, Hotărâri de Consiliu Local prin care să se reglementeze stabilirea unei taxe de salubritate, cel puțin dublă față de tarifele operatorilor, pentru cei care nu încheie contracte cu operatorii de salubritate. Aceste taxe ar avea rolul de a convinge persoanele fizice sau juridice să încheie contracte cu operatorii din zonele aferente.
„Prin măsurile și recomandările adoptate, până la finalul acestui an, ne propunem să avem un sistem de colectare funcțional la nivelul întregului județ”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.