Departamentul de Arte al Universității Creștine Partium din Oradea, în parteneriat cu Zilele Sfântului Ladislau, anunță startul înscrierilor la o  nouă ediție a Publicritic, concurs și expoziție de GIF-uri și afișe critice. Lucrările alese vor fi expuse în centrul oraşului, sub formă de citylights şi afişe.

Tematica ediției din acest an a Publicritic este Periferii - o temă esențială pentru a înțelege contextul actual. Sunt invitate să participe  lucrări critice vizuale pe subiecte precum situația minorităților, diferențele dintre mediul urban central și cel periferic, diferențele între mediul urban și cel rural, recuperarea decalajelor, conflictele teritoriale și de frontieră, contrastele cauzate de diferențe în calitatea vieții sau în sistemele de credință, răul provocat de violența verbală și fizică asupra relațiilor umane și alte aspecte similare.

Creatorii în vârstă de peste 18 ani, de orice naționalitate, care vor să se înscrie sunt rugați să intre pe websiteul oficial al competiției, www.publicritic.com să acceseze butonul Submit a critique, să completeze formularul de înscriere și să încarce lucrările în format vectorial. Termen-limită pentru înscrieri: sâmbătă, 30 aprilie 2022, ora 24.00 (UTC+2).

 

Premii și jurizare

Pe lângă afișe, începând din acest an, organizatorii caută și GIF-uri animate, iar premiile vor fi similare în ambele secțiuni (1000, 500, 300, 300€).

Juriul Publicritic 2022 este format din Brian T. Flinn, artist vizual - Central Connecticut State University, US, Attila Kelemen, director de marketing - OTP Bank Romania, Melinda Kiss, artist, designer de animație - Budapest Metropolitan University și Radu Igazság, regizor de animație - Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, București. Jurizarea se întâmplă în două categorii diferite: secția poster și secția GIF.

„Fideli devizei noastre - Oferă imagine criticii tale, iar noi o scoatem în stradă! - și anul acesta prezentăm creațiile în spațiul public, iar lucrările selectate de juriu vor fi expuse pe străzile orădene sub formă de citylights și panouri publicitare timp de două săptămâni, de la finalul lunii iunie, pe parcursul festivalului cultural Zilele Sfântului Ladislau. Acestea vor fi publicate și pe site-ul Publicritic, precum și pe social media. Vom oferi oportunitatea interacțiunii prin vot public, iar un al doilea catalog va fi publicat până la sfârșitul lunii iunie”, subliniază organizatorii.
Prin intermediul concursului și expoziției, organizatorii susțin generarea anuală a unor reflecții vizuale cu privire la diferite probleme sociale actuale. De asemenea, ei își propun să încurajeze artiștii din întreaga lume să îndrăznească să ia atitudine și să-și exprime opiniile în mod vizual. Scopul principal al activităților este de a sensibiliza oamenii cu privire la problemele actuale și de a crește gradul de conștientizare cu privire la acestea.

„Credem cu tărie că lărgirea orizonturilor societății constituie piatra de temelie a construirii unui viitor sustenabil. De aceea, prin Publicritic, inițiem un proces de formare a opiniei la care poate participa oricine în calitate de creator sau beneficiar, atât în spațiul fizic, cât și online”, precizează organizatorii.

Informații suplimentare despre competiție - condiții de participare, regulament, documente descărcabile etc. - găsiți pe websiteul oficial www.publicritic.com. Pentru a urmări parcursul concursului, accesați pagina de Facebook Publicritic.