„Performanţele” Companiei de Autostrăzi în 2017: Dezastru pe toate planurile
Bilanţul de final de an al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arată un dezastru pe toate planurile, susţine Asociaţia Pro Infrastructura care cere demisia directorului CNAIR. ONG-ul care urmăreşte derularea proiectelor de infrastructură acuză conducerea Companiei de Drumuri că nu găseşte soluţii să deschidă circulaţiei „segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeş-Turda loturile 3 şi 4 sau Varianta de Ocolire Caracal”.
„Dezastru pe toate planurile la bilanţul de final de an al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere! 0 km de autostrăzi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum naţional finalizaţi în 2017!”, scrie Asociaţia Pro Infrastructura (API). „În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava şi Margina dat în circulaţie pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ştefan Ioniţă nu este în stare să deschidă traficul până la sfârşitul anului curent nici măcar pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeş -Turda loturile 3 şi 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate şi interpretarea viciată a Regulamentelor de Recepţie nu reflectă decât o profundă incompetenţă managerială şi o batjocură la adresa tuturor cetăţenilor care îşi pun zilnic viaţa în pericol pe drumuri naţionale uzate fizic şi moral”, se arată în comunicatul API publicat pe pagina de Facebook. Asociaţia avertizează şi că „închiderea” coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este şi ea amânată pe termen nedefinit „datorită performanţelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secţiunea Lugoj-Deva. Deşi directorul general CNAIR Ştefan Ioniţă a promis în faţa Ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitaţie tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întamplat nici pâna acum. De asemenea, deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă şi ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea.”
Cât priveşte proiectele de Variante de Ocolire, API atenţionează că există contracte semnate de ani de zile, dar care sunt amânate acum pentru anii următori. Proiectele „anunţate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (centurile Satu Mare, Rădăuţi, Beiuş-Ştei), cele aflate în execuţie au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăileşti, Bucureşti, Tecuci), cele anunţate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iaşi), iar unele chiar fac paşi înapoi, spre reziliere (Târgu Mureş)”, scrie API.
Asociaţia scrie că „marile performanţe din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde „ridicate pe SEAP”. Din păcate, aceste performanţe sunt iluzorii, fiind vorba de coloşi cu picioare de lut! Lansarea de licitaţii pe studii de fezabilitate vechi, incomplete şi fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite, sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetăţeanului care speră să circule pe o infrastructură rutieră demnă de secolul XXI. Procedurile de licitaţie lansate sunt TOATE amânate în repetate rânduri şi unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătoreşti, precum în cazul drumului expres Craiova-Piteşti.”
Asociaţia Pro Infrastructura solicită Ministrului Transporturilor „demiterea de urgenţă a conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi înlocuirea acesteia cu profesionişti capabili să reducă dimensiunea dezastrului măcar în ceasul al 12-lea.”
Comentarii
Nu există nici un comentariu.