Pistele de biciclete au intrat în licitație publică - Investiţie cu multiple beneficii
Administrația Bazinală de Apă Crișuri va avea cele mai multe trasee de piste de biciclete, din țară, construite pe diguri.
Investiția aferentă reabilitării digurilor și infrastructurii pentru traseele cicloturistice din bazinul hidrografic Crișuri a fost aprobată de Guvernul României și a intrat în licitație publică. Realizarea infrastructurii se va face prin împărțirea în cinci loturi cu execuție lucrări de-a lungul digurilor de pe râurile: Ier, Barcău, Crișul Repede, Canal Colector și Crișul Negru.
„Administraţia Bazinală de Apă Crişuri a atras cei mai mulți bani europeni pentru a amenaja, în total, 191,325 kilometri de piste de bicilete pe digurile de apărare împotriva inundațiilor. Vorbim de o investiţie cu multiple beneficii, și anume: malurile apelor vor fi consolidate, accesul pe coronamentul digului în caz de intervenții la inundații va fi îmbunătățit, și, nu în ultimul rând, populația va avea acces la piste de biciclete după modelul rețelei europene de trasee EuroVelo”, a declarat Pásztor Sándor, director ABA Crișuri.
Primul lot se va construi pe malul stâng al râului Ier, pe sectorul Andrid-Ianca, pe o lungime de 52,71 km și va face conexiunea între localitățile: Santău și Pir din județul Satu Mare, respectiv Sălacea, Tarcea, Cherechiu, Săcueni, Diosig din judeţul Bihor.
A doua pistă va fi amenajată pe o lungime de 43 de km, pe digul de pe malul drept al râului Barcău și pe valea Înot, pe sectorul Marghita-Frontiera cu Ungaria și va trece prin localitățile: Marghita, Abrămuţ, Chişlaz, Sâniob, Sălard, Roşiori și Tămăşeu (județul Bihor).
A treia și a patra pistă se vor construi pe digurile de pe râul Crișul Repede, pe o lungime totală 60,88 km distribuite astfel: pe malul drept, între Oradea și frontiera cu Ungaria, trecând prin localitățile bihorene Sântandrei, Borș, Girișu de Criș și Toboliu, și pe pe malul stâng, sector pod Tărian - Dig mal drept Canal Colector, respectiv pe digul de pe malul drept Canal Colector – confluenţa cu Valea Culişer trecând prin localitățile: Girişu de Criş, Toboliu, Sânnicolau Român, Cefa, Mădăras și Salonta (judeţul Bihor).
Ultimul lot de traseu de cicloturism, cu o lungime de 34,735 km, se va construi pe malul drept al Canalului Colector, la confluenţa cu valea Culişer - Dig mal drept râul Crişul Negru; Dig mal drept râul Crişul Negru sector confluenţă Canal Colector - pod Zerind şi Dig mal stâng râul Crişul Negru, sector pod Zerind – Frontiera cu Ungaria, pe teritoriul localităţilor: Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu (jud.Bihor), Mişca și Zerind (jud.Arad).
„Pistele vor avea lățimi cuprinse între 2 și 2,4 metri și un strat de 10 cm de macadam, adică o îmbrăcăminte rutieră formată din mai multe straturi de piatră spartă. Acolo unde râurile se intersectează cu afluenţii acestora, se vor construi pasarele pentru a asigura continuitatea traseului”, a menționat Pásztor Sándor.
Documentația de atribuire pentru contractul de execuție lucrări a fost lansată cu succes pe platforma electronică SEAP și are termen limită de depunere a ofertelor data de 4 februarie 2025.
Valoarea totală estimată pentru atribuirea contractelor de execuţie lucrări aferente proiectului „Reabilitarea coronamentului digurilor de apărare şi crearea infrastructurii traseelor cicloturistice în Bazinul Hidrografic Crișuri (LOT 1-5)” este de 79.491.844,3 lei.
Potrivit Ancăi Mihociu, purtătoarea de cuvânt a Administrației Bazinale de Apă Crișuri, contractul de finanțare a fost semnat în 2023 între Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) și se încadrează în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)/Componenta C11- Turism și cultură.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.