Reclama face ca presa să existe pentru că niciun ziar nu se poate susține din propriile vânzări. Ce te faci însă când ea se suprapune peste politica editorială. Pornind de la această realitate, existența unui „magazin on-line” cu produse pentru cei care vor să cumpere reclamă, este o gură de aer pentru presa locală. Mai ales că totul este la vedere, transparent, ușor de accesat și ușor de folosit.

Ideea unui „magazin on-line” este a Freedom House România care are și meritul de a fi întemeiat o rețea a jurnaliștilor locali intitulată PressHub. Crișana este parte din această rețea iar produsele publicitare ale ziarului vor putea fi cumpărate, la fel ca ale altor 27 de ziare din România, de pe presshubmarket.ro. Acesta este, în fapt, primul magazin mass-media virtual din Europa de Est, o platformă de autofinanțare a PressHUB, rețeaua  inovatoare și independentă de presă, capabilă să crească la nivel național impactul știrilor și campaniilor de presă generate local.

„Pe rafturile online pressHUB market se vor regăsi: bannere, advertoriale, proiecte editoriale. PressHUB market se adresează atât clienților mici și mijlocii, cât și companiilor mari, ce doresc să susțină campanii de presă de amploare, cu mesaje de interes public. O altă sursă de finanțare o constituie programele de granturi naționale și internaționale în cadrul cărora am desfășurat deja campanii precum Bani Europeni sau Orașul uitat.”, a declarat Cristina Guseth,  director Freedom House România, pe 21 noiembrie 2019, dată la care, în București, a avut loc lansarea „magazinului on-line”.

La momentul lansării,  PressHUB market  este magazinul virtual pentru  27 de publicații independente din 18 județe. Deși publicațiile au audiență locală, grupul PressHUB preia știrile de interes larg, difuzându-le la nivel național. În cadrul rețelei au fost derulate deja, până în octombrie 2019, patru mari proiecte editoriale. Echipa pressHUB a înțeles că puterea rețelei crește prin finanțare independentă.

„Ideea  mi-a venit  stând în trafic,  în drum spre  un  mall.  Mi-am dat seama care este problema majoră a publicațiilor locale. Libertatea editorială nu  poate exista fără libertatea financiară. Avem colegi, precum Carmen Dumitrescu, de la „Liber în Teleorman” sau Sebastian Oancea de la „Vrancea 24”, care s-au trezit peste noapte că la ordin politic li s-a tăiat finanțarea de publicitate. PressHub  market este o pârghie economică de care au nevoie publicațiile independente din rețeaua pressHUB”, a declarat Gabriel Baciu co-fondator al publicației independente InRoman.ro, care acoperă știri locale în județul Neamț.

Proiectul pressHUB market este realizat în parteneriat cu Tree Works, o companie specializată în crearea de prezențe online și soluții web complexe, numărând peste 200 de proiecte realizate pentru clienți români și străini.  Proiectul a fost finanțat de The Digital News Innovation Fund, parte a Google News Initiative.

Prin cele 27 de publicații membre, PressHUB market acoperă știri și campanii de presă independentă din toate regiunile țării. Rețeaua este în continuă creștere.

Freedom House România este o organizație non-profit, nepartinică, ce promovează libertatea, democrația și drepturile omului, cu renume de promotor al drepturilor fundamentale ale omului și al valorilor democratice, al statului de drept și al bunei guvernări. FHR este unul dintre principalii promotori ai valorilor care stau la fundamentul civilizației occidentale în România. Încă de la înființare, în 1998, Freedom House România a dezvoltat programe prin care a sprijinit jurnalismul de calitate, justiția, patrimoniul românesc, administrația publică și a fost preocupată de absorbția și corecta folosire a fondurilor UE.