La finalul verii, orașul de pe Crișul Repede va găzdui primul festival internațional de muzică, care se va desfășura în Cetate. Bugetul evenimentului va fi de aproximativ 1 milion de euro, cea mai mare sumă alocată vreodată de municipalitate pentru un eveniment în Oradea.

 

City Break Festival

Anul acesta, APTOR va demara primul proiect de festival internațional din Oradea, menit să atragă cel puţin 5.000 de participanţi. Festivalul se va desfășura în Cetate, la finalul lunii august - începutul lunii septembrie.

„Este un eveniment care nu-și propune să concureze cu festivalurile mari din țară (Cluj sau București), ci este gândit pentru a poziționa pe piață un produs pe care noi nu l-am mai găsit: și anume un City Break Festival, pentru că festivalul din Cetate nu va vinde doar muzică bună, live, ci va vinde și o experiență turistică, un oraș turistic, cum este orașul Oradea. Ne adresăm publicului activ, 20-40 de ani, destul de flexibil, care are și o putere de cumpărare destul de bună, astfel încât să atragem în Oradea, la un eveniment internațional, oameni care să aducă valoare adăugată orașului, atât direct, în cadrul festivalului, cât și indirect, prin consumul pe care îl vor face în Oradea”, a anunțat Mihai Jurca, directorul APTOR, ieri, în cadrul unei conferințe de presă.
Pentru a poziționa foarte clar acest tip de festival - City Break Festival - organizatorii vor stabili un parteneriat cu unul din primii trei tour operatori din România, în ideea de a promova și vinde abonamente de festival, în care au incluse servicii conexe experienței de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local etc.).

„Va fi primul festival de zi din România și primul festival prietenos cu vecinii, pentru că ne propunem ca acest eveniment să înceapă undeva în prima parte a zilei și să se termine în jurul orei 24.00, astfel încât să nu deranjăm locuitorii din apropierea Cetății, să nu creăm disconfort orașului. Evenimentul mai are ca scop valorificarea investițiilor mari, realizate în ultimii ani în Oradea, de peste 20 milioane de euro, care au fost investiți în reabilitarea Cetății. Ar fi primul eveniment cultural care va promova, la nivel internațional, ceea ce înseamnă Cetatea Oradea și investițiile, zonele de acolo, inclusiv Muzeul Orașului Oradea”, a precizat directorul APTOR.

 

Public țintă: 5.000

Festivalul se va desfășura pe parcursul a trei zile reunind, pe cele trei scene, muzică din toate colțurile lumii, indie pop, jazz și muzică modernă (electronică), până în prezent fiind stabilite cinci contracte cu mari artişti din străinătate.

Programul va oferi activități și experiențe pe tot parcursul zilei, iar experiența muzicală va debuta după ora 14.00, la scena dedicată muzicii moderne (electronică).

Începând cu ora 16.00, se va deschide și scena dedicată muzicii din toate colțurile lumii (World Stage) - amplasată în noul teatru de vară din bastionul Bethlen, iar începând cu ora 17.00, se va deschide scena principală, care va amplasată în curtea interioară. Organizatorii îşi propun ca, la această primă ediţie, să atragă cel puţin 5.000 de participanţi, din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 ani din Oradea, oraşele mari apropiate, dar şi de peste hotare, mai ales din Ungaria.

Bugetul evenimentului va fi de aproximativ 1 milion de euro din care APTOR va aloca 2.090.000 lei (435.000 de euro), buget pentru contractarea artiștilor de pe cele trei scene și toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă etc.).

„Diferența de buget va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate și vânzarea de bilete sau activitatea economică din festival”, a mai spus Jurca.

Potrivit acestuia, APTOR va organiza, în acest an, în jur de 20 de evenimente, printre care amintim: Târgul de Paşti, European Music Open, Festivalul Medieval al Cetăţii, Zilele Culturii Maghiare, Zilele Culturii Slovace, Festivalul Evreiesc Shalom Ierusalim, Zilele Sfântului Ladislau, Oradea FestiFall și Târgul de Crăciun.