Ședința Consiliului Județean Bihor de ieri a avut pe ordinea de zi două subiecte legate de aeroport: evaluarea „performanțelor” și aprobarea bugetului.

Faptul că de pe Aeroportul din Oradea mai zboară pe extern doar curse charter, iar pe intern operează doar Tarom, pare să nu mai intereseze niciun decident. Atât conducere Consiliului Județean Bihor, cât şi consilierii județeni din coaliţia aflată la putere şi din opoziție par a fi preocupați mai degrabă de a puncta la capitolul imagine decât să vină cu soluții reale sau constructive pentru ca orădenii să se poată bucura din nou de curse externe şi interne. Primul proiect local legat de aeroport de pe ordinea de zi „Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei de evaluare a performanțelor Regiei Autonome „Aeroport Oradea” de către Autoritatea Publică Tutelară” a trecut pentru că avea nevoie doar de 18 voturi. Opoziţia liberală nu a ratat însă ocazia de a-i taxa pe cei care ar trebui să vină cu soluții.

„Doi dintre cei din comisia de evaluare nu au nicio treabă cu avioanele. Dacă doreați să aflați adevărul puteați să folosiți niște experți sau specialiști”, a spus consilierul liberal Ionel Avrigeanu, care a subliniat că ar fi potrivit ca din comisie să facă parte reprezentanți de la fiecare grup politic să nu se mușamalizeze realitatea. Vicepreședintele CJ Bihor, Ioan Mang, a spus că de vină e fosta conducere, care nu a făcut nimic cât a fost la putere, iar, între timp, Debreținul a evoluat. Avrigreanu a replicat că a trebuit refăcută pista și că în acea perioadă nu se puteau negocia zboruri.

„Încercăm să aducem zboruri, dar nu e vina conducerii aeroportului că nu avem călători. Să spuneți că e dezastru că nu zboară orădenii e deplasat. Vă întreb pe dvs. și pe colegii dvs. de câte ori ați zburat cu avionul din Oradea”, a întrebat Mang, completând că vor găsi soluții împreună. „Noi suntem de vină”, au replicat amuzați consilierii liberali. 

„Câte curse sunt azi și la ce preț?!”

Punctul trei de pe ordinea de zi a fost aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al aeroportului. Aici Ionel Avrigeanu a propus ca cei din Administrația Regiei să primească zero lei.

„Prin acest buget propuneți 3.600 de lei pe lună pentru cei 7 membri din conducere. Asta înseamnă cam 2.500 de lei în mână. Ne batem joc de banii publici în condițiile în care situația este catastrofală. În plus, de ce e nevoie să se plătească încă o taxă de securitate de 5 euro”, a întrebat același Avrigeanu. Președintele CJ Bihor, Pásztor Sándor, a spus că despre taxa de securitate de 5 euro pe călător să discute cu cei de la SRI, că ei au pus-o, iar Bodea a încercat să tempereze lucrurile.

„Discutăm despre performanța Aeroportului în ultimii 20 de ani. Dacă trecem printr-o situație de criză, nu înseamnă că trebuie să dăm în ei. Trebuie să ajutăm Aeroportul până își revine”, a spus vicepreședintele CJ, Traian Bodea.

„Noi nu avem treabă cu cei care lucrează acolo. Oamenii de bine care își fac treaba. Noi vorbim aici despre cei care nu și-au făcut treaba, din cauza cărora nu avem curse”, a mai spus Avrigeanu.

Punctul pe „i” l-a pus consilierul liberal Călin Gal care spus: „Pe noi nu ne intersează nici trecutul, nici explicațiile. Câte curse zboară astăzi de pe Aeroportul Oradea și la ce preț? Ar trebui ca noi, consilierii liberali, să ne facem că această realitate nu există?”. Pentru că era nevoie de votul a 18 consilieri și proiectul de buget al Aeroportului a trecut.