Pentru realizarea pasajului subteran din Piaţa Gojdu au fost depuse patru oferte, care vor fi analizate în perioada următoare. Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitateţ-preț. Lucrările, estimate de municipalitate la peste 91 milioane lei, trebuie finalizate în termen de 24 luni.

Deschiderea de oferte pentru licitația  „Execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I” a avut loc marţi, 4 mai. Ofertanţii sunt: asocierea Construcții Bihor - lider, Drumuri Orășenești, MBS Group, Samus Tec, Abed Nego, Electrofor, Erad Devolepment și Terratest Geotehnic; asocierea Drum Asfalt - lider, Trameco, Zublin România, DAS Traffic System, Kaluna, Abed Nego, Ritmoteh; asocierea Electrogrup - lider, Da Vinci Construct &Proiect, MIS Grup, SWARCO Traffic România; asocierea Freyrom - lider, Leko Construct, Construcții Erbaşu, Metabet CF, Ritmoteh; asocierea Procons Group, Viarom Construct, DAS Traffic System. În perioada următoare are loc evaluarea ofertelor depuse, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitateţ-preț. Valoarea estimată a lucrărilor este 91.368.147,55 lei fără TVA, durata contractului fiind de 24 de luni.

Proiectul de realizare a unui pasaj subteran în Piaţa Gojdu este unul dintre cele mai complicate din ultimii 20 de ani care se va derula în Oradea. Pasajul, situat între Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor, va avea deasupra o piață pietonală, care va lega centrul orașului Oradea, prin Parcul 1 Decembrie, de Cetate.

Potrivit municipailtăţii orădena, implementarea proiectului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în piața Emanuil Gojdu din Oradea” va rezolva deficiențele de trafic care afectează semnificativ transportul public, Piața Emanuil Gojdu fiind punctul de întâlnire a peste 80% dintre traseele de tramvai și autobuz din municipiul Oradea și promovează transportul nemotorizat.

„Prin realizarea proiectului se vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și a Parcului 1 Decembrie, prin separarea fluxului de circulație rutieră de cea pietonală și liniile de tramvai prin construirea de drumuri cu benzi dedicate transportului public de călători și prin redirecționarea în subteran a altor fluxuri de circulație rutieră existente. Se va asigura în acest fel separarea acestui tip de circulație de liniile de tramvai pe întreaga lungime a acestora în zona proiectului, prin subtraversare (drumuri cu bandă dedicată pentru autobuze) sau prin treceri la nivel cu liniile de tramvai și se va reamenaja infrastructura rutieră la care se intervine în acest scop prin bretele și benzi de încadrare”, precizează Primăria Oradea.