Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor (CJPC) Bihor a desfășurat, pe 13 februarie, o acțiune de control la Supermarketul PROFI din Oradea (str. Bumbacului) pentru cercetarea unor deficienţe aduse în atenţie de un consumator bihorean.

Comisarii au găsit spaţii frigorifice de păstrare și expunere a produselor cu resturi alimentare, praf, impurităţi, mâzgă, mizerie în partea de jos, sub blat. Unele produse, prezente la comercializare, aveau o cantitate masivă de gheață şi zăpadă în interiorul ambalajului, ridicându-se suspiciunea rezonabilă a întreruperii lanţului frigorific. În zona gastro existau echipamente (grill) cu depuneri de grasime, arsură, resturi alimentare, alte impurități, pavimentul era murdar, cu depuneri de grăsime, vopsea exfoliată. În spaţiul frigorific folosit la dezghețarea crenvurștilor folosiți în zona gastro se ridică suspiciunea întreruperii lanțului frigorific deoarece existau lichide scurse înghețate. În spaţiul de depozitare (magazie) existau cărucioare de manipulare marfă şi rafturi murdare, cu depuneri de praf, mizerie; un covor cauciucat în jurul căruia şi sub care exista praf, mizerie, impurităţi; în mijlocul incintei de depozitare se aflau două tomberoane cu resturi alimentare neevacuate. Magazinul comercializa legume și fructe, depreciate calitativ, cu modificari organoleptice, puncte de mucegai, atinse de putregai.

Pentru neregulile constatate comisarii CJPC Bihor au aplicat 5 amenzi contravenționale  în valoare totală de 60 de mii de lei, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 20 de mii de lei și oprirea temporară a comercializării produselor şi a prestării serviciilor a unității până la remedierea deficienţelor constatate.

 

Amendă și pentru Cargus

Două zile mai târziu, mai exact pe 15 februarie, în urma unor reclamații primite de la consumatori, CJPC Bihor a sancționat cu amendă de 25 de mii de lei prestatorul de servicii de curierat Cargus pentru utilizarea de practici comerciale incorecte, contrare cerințelor diligentei profesionale și susceptibilă să deformeze în mod esențial comportamentul consumatorului mediu prin nerespectarea propriilor proceduri de lucru, lipsa competenței și grijei așteptate în mod rezonabil de către un consumator din partea profesioniștilor și ⁠afectarea intereselor  economice ale consumatorilor.

Comisarii CJPC Bihor vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri ferme, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.

Consumatorii bihoreni se pot adresa CJPC Bihor la numărul de telefon 0377.755.359, la adresa din Oradea, str. Evreilor deportați, nr. 4A1 sau pot depune reclamații pe site-ul anpc.ro