S-a reluat circulaţia tramvaielor pe Podul Dacia - Pasajul Magheru, inaugurat oficial
Lucrările la pasajul rutier subteran Magheru şi podul Dacia au fost finalizate, inaugurarea având loc azi, 11 septembrie, în prezenţa ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloş. Cu această ocazie, a fost reluată circulaţia tramvaielor pe traseele normale.
Deschiderea oficială a Pasajului rutier subteran Magheru a avut loc azi, la eveniment participând ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, primarul Ilie Bolojan şi viceprimarii Florin Birta şi Mircea Mălan. Pasajul a fost construit din fonduri europene, cu scopul de a fluidiza circulaţia autovehiculelor şi a tramvaielor în intersecţia Bulevardului Magheru cu străzile Aleea Ştrandului şi Parcul Traian. Lucrarea a cuprins şi lărgirea podului Dacia la trei benzi pe sens şi reabilitarea acestuia. Proiectul a fost executat de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego (terț susținător). Valoarea contractului a fost de 14.511.433, 94 lei (fără TVA), dar, potrivit viceprimarului Birta, „mai sunt nişte costuri suplimentare”. Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene. Pasajul subteran are două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian şi 88,35 m spre Aleea Ştrandului. Aceste rampe asigură tranziţia de la suprafaţă la cota -4,33 m sub pasaj. Lungimea pasajului care trece pe sub Bulevardul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m.
„Gândiţi-vă că în peretele din dreapta şi în peretele din stânga sunt aproximativ 360 de piloţi foraţi la 20 de metri adâncime şi toată construcţia acestui pasaj s-a făcut fără a opri măcar o zi circulaţia pe Bulevardul Magheru. Într-adevăr, a fost restricţionată la o singură bandă, dar pasajul s-a făcut sub trafic. Mă bucur că începând de azi pasajul va fi dat în folosinţă. Tot azi îşi vor relua circulaţia tramvaiele pe Bulevardul Magheru”, a declarat viceprimarul Florin Birta.
La Podul Dacia s-a realizat lărgirea cu şase metri, de la două la trei benzi de circulaţie pe sens, dar şi lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalaţiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod şi amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.