Începând de ieri, au fost reluate integral operațiunile din Sala ghișeelor, astfel că zeci de orădeni s-au prezentat la Primărie pentru a-şi plăti impozitele şi amenzile. Pentru a evita aglomerarea, municipalitatea reaminteşte că termenul scadent pentru plata impozitului cu bonificaţie este 30 iunie.

Orădenii, majoritatea persoane în vârstă, s-au îndreptat, ieri, în număr mare, spre Primăria Oradea, încă de la primele ore ale dimineţii, pentru a-şi plăti dările sau pentru eliberarea de acte, profitând de faptul că a fost reluat programul cu publicul în Piramidă. Aceştia au aşteptat pe trotuarul de lângă intrarea laterală a Primăriei pentru a putea intra în clădire. Conform noilor reguli, accesul publicului în instituție este permis numai cu mască și/sau vizier și cu verificarea temperaturii la poarta de acces, atât pentru cetățeni, cât și pentru angajați. Cei care nu aveau măşti de protecţie au putut să le cumpere de la punctul de vânzare amplasat în holul de la intrare, preţul fiind de 1,5 lei/bucată. De altfel, mulţi au preferat să cumpere mai multe bucăţi, profitând de faptul că preţul este mai mic. După-amiază, Primăria Oradea a transmis un comunicat de presă prin care reaminteşte contribuabililor că termenul scadent pentru plata impozitului pe teren, clădire sau auto cu bonificaţie a fost prelungit până în 30 iunie, astfel că nu este motiv pentru aglomerarea la ghişee. În plus, există varianta de plată online, pentru care bonificaţia acordată este dublă.  

„Pentru a evita aglomerarea ghișeelor din Centrul de Relații cu Publicul (Piramidă), Primăria Oradea reamintește cetățenilor faptul că primul termen de plată al impozitului pe clădire, teren și mijloace de transport s-a prelungit până la data de 30 iunie inclusiv, acordându-se în continuare bonificație de 8% în cazul în care cetățeanul alege să plătească online integral impozitul pe anul 2020 și de 4% dacă sunt alese alte modalități de plată decât cele online. De asemenea, termenul de depunere a rapoartelor de evaluare a clădirilor nerezidențiale în cazul persoanelor fizice, respectiv a clădirilor deținute de către persoane juridice s-a prelungit prin efectul legii, de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020”, precizează Primăria Oradea. În privinţa plăţilor online, acestea pot fi făcute folosind platforma Ghișeul Online, care oferă acces la următoarele servicii online ale Primăriei Oradea: plata impozitelor, plata abonamentelor de parcare, depunerea și urmărirea stadiului pețiilor, emiterea autorizațiilor pentru traficul greu, depunerea declarațiilor fiscale (inclusiv încărcarea documentelor justificative), acces la arhiva personală (dosar fiscal personal) și eliberarea certificatelor fiscale (numai în cazul plăți integrale a obligațiilor fiscale anuale).

„Accesul la serviciile platformei Ghișeului Online se poate face limitat, pe bază de CNP/CUI sau fără autentificare – caz în care nu sunt accesibile serviciile de depunere declarații fiscale, eliberare certificate fiscale și acces la dosarul fiscal personal și complet, pe baza de user și parolă. (User: e-mail pentru cetățeni și CUI pentru firme; parola se va genera automat și va fi primită pe email pentru activarea contului). Totodată, recomandăm și folosirea celorlalte canale alternative, respectiv comunicarea și transmiterea petițiilor prin e-mail (primarie@oradea.ro) sau prin corespondență, comunicarea prin telefon la numărul 0259/437.000, prin fax la numărul 0259/437.544, prin aplicația pentru dispozitive mobile „Oradea City Report", dar și plata diverselor taxe prin internet banking”, mai menţionează Primăria Oradea.