La Şcoala Gimnazială „Dacia” din Oradea interesul pentru studiul limbilor moderne a fost întotdeauna unul semnificativ, iar elevii împreună cu cadrele didactice au demonstrat în nenumărate rânduri acest lucru. Cel mai recent eveniment din această categorie a fost decernarea certificatelor Cambridge.

„Ziua Europeană a Limbilor Străine”, celebrată pe 26 septembrie, la inițiativa Consiliului Europei şi a Uniunii Europene, a adus un aer festiv în Şcoala „Dacia”. Ca în fiecare an, în ziua în care se sărbătoresc limbile străine, se subliniază importanţa fiecărei limbi în parte și se evidenţiază necesitatea de a cunoaşte cât mai multe limbi. Într-o atmosferă relaxată şi creativă, elevii școlii au realizat colaje şi desene reprezentând steagurile statelor membre ale UE, au învățat să salute în diverse limbi vorbite în Europa și au organizat o expoziție tematică. S-a urmărit promovarea diversităţii culturale şi lingvistice a spaţiului European şi sensibilizarea elevilor în ceea ce priveşte importanţa învăţării limbilor străine, a plurilingvismului, precum şi încurajarea învăţării pe întreaga durată a vieţii.

În acest context, o nouă generaţie de elevi a primit certificatele Cambridge. Examinator şi coordonator al examenului a fost prof. univ. dr. Liana Gherdan, reprezentantul local al Consiliului Britanic pentru examenele Cambridge. La testele de anul acesta au participat 23 de elevi, 13 la nivelul Starters (Diana Bianca Frone, Alexandru Patric Ghiurău, Dragoş Ionescu, Leia Moş, Alexandru Nagy, Gabriel Nagy, Alexandru George Olău, Alexandru Cristian Orban, Ştefan Alexandru Paşca, Raul Andrei Purza, Crina Maria Prună, Alexandru Ionut Santău, Ianis Bogdan Vesa) și 10 la nivelul Movers (Denisa  Iasmina Avram, Vlad Băican, Diana Ştefana Curţ, Lavinia Maria Curţ, Anastasia Maria Irimie, Antonia Maria Ianc, Bogdan George Nechifor, Bogdan Adrian Retek, Elena Timiş, Adrian Radu Zdrehuş). Elevii au fost pregătiți de prof. Raluca-Dana Sarca-Crisan, 90 % dintre copii obținând punctaj maxim, 15 „scuturi”, iar restul, 14 și 13 „scuturi”. Nivelul lor foarte bun de cunoaştere a limbii engleze este acum certificat de o diplomă internaţională.

„În spatele performanţelor acestor copii stau orele de pregătire, perseverenţa, ambiţia, seriozitatea, consecvenţa la învăţătură și pasiunea pentru limba engleză”, susține prof. Raluca-Dana Sarca-Crisan. Procesul de pregătire este concentrat pe cunoştinţele şi abilităţile ţintă, ceea ce face studiul să fie eficient. Testele sunt realizate în conformitate cu Cadrul Comun European de Referinţă pentru Limbile Străine şi acoperă toate cele patru deprinderi esenţiale în învăţarea unei limbi străine: ascultat, vorbit, citit şi scris. Participanţii la aceste teste se familiarizează cu atmosfera de examen, cu structura acestuia, cu diferite tehnici de lucru pentru încadrarea în timp şi strategii de abordare a fiecărui tip de subiecte, alături de exerciţiul continuu de păstrare a concentrării, dar şi dezvoltarea abilităţii de a-şi stăpâni propriile emoţii. Subiectele sunt gândite astfel încât să fie interesante şi atractive, abordând tematici familiare. Aceste testări reprezintă o modalitate de verificare a cunoştinţelor şi de monitorizare a progresului. Astfel, crește încrederea în sine a elevilor şi motivația învățării în continuare a limbii engleze. Este important ca „micii englezi” să conştientizeze cât mai repede că dobândirea unor competenţe lingvistice reprezintă o achiziţie valoroasă pentru viitorul lor.

Şcoala „Dacia” organizează examenele Cambridge Young Learners, începând din 2009, an în care instituţia a devenit centru de examinare.