Şedințe de lucru cu secretarii generali - Instruiţi cu privire la validarea mandatelor aleşilor locali
Prefectul Marcel Dragoș a organizat, în această săptămână, o serie de ședințe de lucru cu secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale (UAT) din județul Bihor, privind operaționalizarea procesului de validare a mandatelor celor 101 primari, 1.255 consilieri locali, 34 consilieri județeni și al președintelui Consiliului Județean Bihor, aleși în urma scrutinului din luna iunie.
„Un pas esențial înainte ca noile autorități locale să își asume oficial funcțiile de aleși locali este validarea mandatelor printr-o coordonare atentă între Instituția Prefectului – județul Bihor, instituțiile publice cu atribuții și instanțele judecătorești competente. Acest proces garantează că mandatele primarilor și consilierilor locali/județeni sunt validate conform prevederilor legale, asigurând astfel respectarea votului cetățenilor”, menţionează Cancelaria prefectului.
Secretarii generali ai UAT-urilor au atribuții esențiale în acest proces, fiind responsabili de coordonarea formalităților, comunicarea cu instanțele judecătorești în vederea validării mandatelor, transmițând actele necesare inclusiv pentru validarea supleanților, acolo unde este cazul. Totodată, în cadrul acestor ședințe de lucru s-a analizat procedura de convocare și desfășurare a ceremoniilor de constituire pentru cele 101 consilii locale și a Consiliului Județean Bihor, Instituția Prefectului pregătind un ghid în vederea asigurării unei proceduri unitare la nivelul județului.
Conform legislației în vigoare pentru acest ciclu electoral, procedurile de validare ale mandatelor consilierilor locali și județeni vor începe după 27 septembrie și trebuie să fie finalizate până cel târziu la 25 noiembrie. Cât privește aleșii locali, aceștia trebuie să îndeplinească o serie de criterii printre care: domiciliul în unitatea administrativ-teritorială în care au fost aleși, lipsa unei condamnări penale și apartenența la partidul politic pe lista căruia au candidat. În acest sens, pentru sprijinirea demersurilor de pregătire a actelor necesare, prefectul de Bihor a pus în vedere secretarilor generali să solicite instituțional cazierele judiciare pentru aleșii care își dau acordul, pentru a evita deplasările și aglomerările de la Serviciul Cazier Judiciar.
„Cetățenii județului Bihor și-au exprimat votul cu încredere în capacitatea noastră de a ghida comunitățile spre siguranță și prosperitate. Aleșii locali au acum obligația de a îndeplini aceste așteptări printr-o administrare corectă, eficientă și transparentă”, a declarat prefectul Marcel Dragoș.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.