Bicicliştii orădeni care utilizează pista amenajată pe malul Crişului Repede, pe direcţia Podul Ferdinand (strada Emilian Mircea Chitul) - Podul Decebal au de traversat o intersecţie periculoasă în dreptul Podului Centenarului. Municipalitatea nu a găsit nicio soluţie pentru continuitatea pistei în această intersecţie.

Una dintre cele mai solicitate investiţii în Oradea, în toate mandatele electorale, a fost construcţia pistelor de biciclete. În ultimii ani s-au construit în anumite zone din Oradea câţiva kilometri buni de piste ciclabile, iar în altele s-au tras doar nişte linii pe asfalt care delimitează pistele. Pe malul râului s-au amenajat astfel de piste, începând de la Podul Densuşianu şi până la Podul Ferdinand. Dacă la Podul Carol I (Sovata) s-a găsit soluţia ingenioasă şi practică a subtraversării pistei ciclabile şi a traficului pietonal, la Podul Centenarului acest lucru nu a mai fost aplicat. Drept urmare, traficul pietonal şi cel al bicicliştilor la această intersecţie este deviat către trecerea de pietoni de la sensul giratoriu din capătul străzii Plevnei (actuala Szigligeti Ede). Numai că nici pietonii şi nici bicicliştii nu fac acest ocol inutil şi traversează direct strada, în continuarea logică a pistei de biciclete. Dacă în alte ţări occidentale, cu respect pentru pietoni şi mai ales pentru biciclişti - foarte expuşi accidentelor rutiere - nu ar fi nicio problemă traversarea şoselei la capătul podului, cu o trecere de pietoni şi pistă de biciclete semnalizată, la noi acest lucru pare imposibil. Astfel, aici au fost amplasate nişte indicatoare cu „interzis accesul bicicletelor” la capătul podului, secţionând şi lăsând în aer un spaţiu destinat bicicliştilor. Numai că nimeni nu respectă aceste indicatoare, bicicliştii dar şi pietonii traversând strada prin loc nemarcat, riscul de accidente fiind evident.

Prin urmare, municipalitatea trebuie să găsească o soluţie care să securizeze traficul bicicliştilor şi pietonilor prin acest perimetru, până nu se va produce o tragedie.