Naţional TV a încheiat anul 2017 pe un onorant loc 7, din 62 de poziţii, în topul privind audienţa generală TV, întocmit în prima zi din noul an de către institutul american Kantar Media, unicul furnizor de astfel de date pentru România.

 

Înfiinţată în anul 2003, televiziunea patronată de fraţii Viorel şi Ioan Micula s-a aflat înaintea principalului post public de televiziune, TVR 1, pe locul opt în acest clasament. Alte importante staţii, lăsate însă mult în urmă, sunt Antena Stars, B1 TV, TVR 2, Realitatea TV şi Digi 24.

În prime-time (programul de seară), Naţional TV a trecut şi peste Prima TV în ierarhia care numără, aşadar, 62 de posturi de televiziune româneşti şi străine, ce emit pe teritoriul ţării noastre. Astfel, aflându-se pe poziţia a şasea, Naţional TV a avut, în medie, 350 de mii de telespectatori în fiecare minut al intervalului orar 19.00-23.00, performanţă atinsă şi în 2016. Comparativ cu postul public de televiziune, TVR 1, numărul persoanelor care au ales să urmărească Naţional TV în prime-time este aproape dublu. La fel stau lucrurile şi în ceea ce priveşte Antena Stars, iar în cazul altor posturi importante, precum TVR 2, Realitatea TV, Etno TV, B1 TV sau Digi 24, audienţa înregistrată pe întreg anul este de aproape patru ori mai mare. O altă analiză indică faptul că, în cazul populaţiei tinere şi adulte, provenită din mediul urban, între orele 19.00 şi 23.00, Naţional TV s-a aflat, în top, inclusiv deasupra televiziunii Antena 3.

Filmele seriale şi artistice, emisiunea duminicală de divertisment de calitate „Opriţi Timpul!” (ora 13.00, prezentatoare Corina Chiriac), Ştirile orei 18.30 sau talk-show-ul „Miezul problemei” (joi şi vineri, de la 17.15, moderator Denis Ciulinaru şi invitat permanent prof. Mircea Coşea) s-au numărat printre programele cele mai vizionate de telespectatori.

La rândul său, Favorit TV a încheiat întrecerea generală pe locul 26 (în prime-time, locul 23), din cele 62 de posturi măsurate, însă audienţele mari obţinute spre finalul anului (în a doua zi de Crăciun, pentru mai multe ore, chiar locul 3, respectiv întreaga noapte de Revelion, locul 8) anunţă, pentru 2018, o urcare cel puţin în primele 20 de poziţii ale clasamentului, susţin specialiştii în cercetare.

Institutul american Kantar Media Audiences este, din 2012 până anul viitor, furnizorul unic al serviciului de măsurare a audienţelor în România, pentru un număr de 62 de posturi de televiziune. Panelul cercetării şi studierii audienţelor de televiziune se compune dintr-un număr de peste 7 milioane de gospodării private din România, luându-se în calcul un eşantion brut mai mare de 1.300 de case. Într-un dialog cu ziariştii de la „Adevărul”, reprezentanţii institutului susţineau, în momentul câştigării licitaţiei pentru România, că datele sunt corecte şi că, în felul acesta, pot fi „surprinse diversele obiceiuri de vizionare ale tuturor românilor, indiferent de datele demografice (sex, vârstă, mărimea gospodăriei, prezenţa copiilor) sau geografice (regiune, mărimea localităţii), inclusiv tipul de recepţie (cablu, digital, satelit) sau numărul televizoarelor din casă”.