Stațiunile de iarnă din Bihor, în vremea pandemiei - Măsuri speciale pe pârtii
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de vineri, 18 decembrie, o serie de măsuri de sănătate publică cu aplicabilitate în zona pârtiilor de schi din staţiunea Stâna de Vale și satul de vacanţă Vârtop-Arieşeni.
CJSU a și actualizat lista localităților de la nivelul județului Bihor în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului SARS-CoV-2. Față de actualizarea din 14 decembrie, numărul localităților din Bihor în care se impun limitări a scăzut de la 59, la 48 de localități. De asemenea, numărul localităților cu incidență de peste 3 cazuri/1.000 locuitori a scăzut de la 20, la 16. În cadrul măsurilor limitative, CJSU a aprobat o excepție, respectiv deschiderea agențiilor loto strict pentru vânzarea biletelor loto și a lozurilor, fără a fi permise activitățile privind alte jocuri de noroc.
Pentru a preveni răspândirea virusului în contextul deschiderii pârtiilor din județul Bihor, CJSU a adoptat o hotărâre care cuprinde măsuri specifice privind zona pârtiilor de schi din staţiunea Stâna de Vale, respectiv satul de vacanţă Vârtop. Conform hotărârii, administratorii punctelor cu potențial de risc din stațiuni vor urmări implementarea și respectarea unor măsuri de prevenție pe întreaga perioadă de funcționare.
Punctele cu potențial de risc din stațiuni sunt: instalațiile de transport, casieriile de bilete, apres-ski-urile, pârtiile de schi, snowboarding, sanie, tubbing, rollercoaster, unitățile de alimentație publică și centrele de închiriere.
Toate persoanele cu vârsta peste 5 ani care merg în Stâna de Vale – pârtiile de schi, pârtia de sănii, pârtia de Tubing, teleschi și bandă rulantă – precum şi cele care ajung în satul de vacanță Vârtop, pe pârtia Piatra Grăitoare și folosesc telescaunul trebuie să respecte următoarele reguli: acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă pe toată perioada în care se află pe domeniul sau resortul schiabil (la coadă, pe durata călătoriei, pe pârtie sau în spațiile închise); purtarea mănușilor de către turiști pe toată perioada în care se află pe domeniul sau resortul schiabil; dirijarea fluxului de oameni de către personalul de deservire astfel încât să se evite aglomerările de persoane; supravegherea de către personalul de deservire a respectării distanței de siguranță de către turiști, minim 2 metri; personalul de deservire de pe peroane va asista și dirija în permanență îmbarcarea și debarcarea persoanelor astfel încât să se evite aglomerațiile; se va marca peronul stație/locul de îmbarcare pentru a menține distanța minimă recomandată; păstrarea distanței fizice de min. 2 metri între persoanele ce stau la coada de bilete sau la îmbarcarea pe instalații; accesul pe telescaun se va rezuma la maxim 2 persoane la distanță de 2 locuri pe bancheta de transport, cu excepția persoanelor provenite din aceași familie, copiii însoțiți de un singur adult, personalul de intervenție; pentru evitarea aglomerării la casa de bilete se va crea un culoar separat pentru aceasta și mutarea ei la baza scărilor de acces către platforma instalației; folosirea sistemului de cartele cu mai multe urcări; se va încuraja plata cu cardul; se vor crea culoare de acces la case la o distanță de minim 2 m între ele; lucrătorii în casierie au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră; separarea lucrătorilor din casierie de cumpărători se va face printr-un panou de plexiglas transparent; în incinta casieriilor și în cazul servirii de tip tejghea sau automat de vânzare, este recomandată punerea la dispoziție a dezinfectantului atât pentru cumpărători cât și pentru personalul deservent; marcarea sensului de urcare și coborâre pe scările de acces ce duc pe platforma de îmbarcare; crearea unui culoar delimitat pentru accesul la instalație în vederea îmbarcării și debarcării; interzicerea accesului la instalație a persoanelor fără echipament de schi sau snowboard în intervalul orar 11.00 – 17.00.
În zona și interiorul centrelor de închiriere a echipamentelor de schi, snowbord, sănii este obligatorie: acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă; centrele vor pune la dispoziție dezinfectant pentru toți clienții și lucrătorii; lucrătorii din aceste centre au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră; se va limita numărul de persoane care au acces în interiorul acestor spații; se vor dezinfecta periodic suprafețele și echipamentele închiriate sau folosite.
În locațiile de tip apres-ski se aplică măsurile incidente pe tot domeniul HoReCa.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.