Municipalitatea orădeană a anunţat că activitatea cu publicul în Piramidă va fi reluată în data de 3 ianuarie 2019, însă doar pentru încasarea taxelor fără debit. Contribuabilii orădeni, persoane fizice şi juridice, îşi vor putea plăti impozitele şi taxele datorate bugetului local, inclusiv impozitele pe clădiri, terenuri și autovehicule aferente anului 2019, începând cu data de 15 ianuarie.

Într-un comunicat de presă, Primăria Oradea a anunţat că Direcţia Economică va asigura activitatea de lucru cu publicul începând cu data de 3 ianuarie 2019, potrivit următorului orar: de luni până joi, între orele 7.30 - 18.00, iar vinerea, între orele 7.30 - 15.30. În perioada 3 - 14 ianuarie 2019, se va derula acțiunea de închidere/deschidere a anului fiscal 2018/2019, motiv pentru care activitatea de încasare va cuprinde doar taxele fără debit (exemplu: taxe timbru, avize şi autorizaţii de orice fel, amenzi de circulaţie și/sau parcare). Contribuabilii persoane fizice și juridice care doresc să achite obligații fiscale restante, datorate anterior anului current, vor putea să efectueze plata numai prin virament bancar sau mandat poștal. Declaraţiile fiscale privind clădirile şi terenurile tranzacționate vor fi preluate în Centrul de relații cu publicul, ghișeele 8 - 11 - persoane fizice, ghișeele 18 - 20 - persoane juridice, urmând a fi prelucrate în aplicația informatică după data de 15 ianuarie 2019. Totodată, vizarea fişelor de înmatriculare auto se va realiza sub rezerva depunerii declaraţiilor pentru stabilirea taxei auto însoţită de documentele primare aferente. „Pentru a preîntâmpina aglomerația la ghișeele Primăriei vă informăm că tranzacțiile de vânzare/cumpărare încheiate în luna decembrie 2018 se pot prezenta, în vederea înregistrării, în cursul lunii ianuarie 2019 și se vor opera cu data tranzacției (data vânzării/cumpărării), iar vânzătorul nu va mai datora impozit pentru bunul înstrăinat în anul următor. Pentru aceste tranzacții, prezentate până la 31 ianuarie 2019, nu se vor aplica sancțiuni privind depunerea cu întârziere a declarațiilor”, se precizează în comunicatul de presă al Primăriei Oradea.

Municipalitatea menţionează că încasarea tuturor impozitelor şi taxelor datorate bugetului local, inclusiv impozitele pe clădiri, terenuri și autovehicule aferente anului 2019 va fi reluată în data de 15 ianuarie 2019. Plățile vor putea fi efectuate la casieria din Centrul de relații cu publicul, ghișeele 5-7 și 21-27; on-line (prin secțiunea de Plăţi Online de pe site-ul Primăriei Oradea - www.oradea.ro, prin intermediul www.ghiseul.ro sau prin intermediul aplicației MobilePay); prin unităţile Direcţiei de Poştă, conform programului (orarului) fiecărei unităţi; prin unităţile C.E.C, conform programului (orarului) fiecărei unităţi.