Lucrările la Podul Dacia au demarat în această săptămână, acestea vizând atât lărgirea de la două la trei benzi pe sens prin reducerea dimensiunilor trotuarelor, cât şi reabilitarea podului.

Potrivit proiectului, lucrările de reabilitare presupun consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalațiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod și amenajarea liniilor de tramvai, reamenajerea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.

Lucrările au început cu crearea rampei de acces pentru lucrările care se efectuează dedesubtul podului, demontarea parapetelor pietonale și decopertarea trotuarului.

„Scopul acestui proiect este acela de a fluidiza circulația în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai”, susţine viceprimarul Florin Birta.

„În continuare se vor executa următoarele lucrări: mutarea provizorie a rețelelor existente sub trotuare, pe trotuare; refacerea căminelor tehnice existente; refacerea trotuarelor și a benzilor 1 la dimensiunile proiectate; demolări în spatele zidului, sub placa de racordare și refacerea hidroizolației verticale”, precizează municipalitatea orădeană.

Lucrările sunt derulate de asocierea formată din Freyrom (lider de asociere executant), Procons Group (asociat/executant), Integrated Road Solutions (asociat/proiectant), Electro Excel Green Consulting (asociat/ proiectant și executant) și Abed Nego (terț susținător). Valoarea contractului este de 14.511.433,94 lei (fără TVA), iar durata prevăzută pentru realizarea obiectivului este de 3 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuția lucrărilor. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la data de 17 septembrie, astfel că investiţia ar trebui să fie gata până cel târziu la data de 17 septembrie 2020.

În ceea ce privește pasajul subteran care se va realiza pe sub Bulevardul Magheru, pe direcția străzilor Aleea Ștrandului și Parcul Traian, până acum au fost realizate lucrări de deviere a rețelelor existente pe Aleea Ștrandului de către administratorii acestora și demolarea zidului de sprijin existent.

„În continuare, urmează să se execute trasarea noului zid de sprijin pe partea dinspre Hotel Continental Forum pe o lungime de 56 m”, afirmă Primăria Oradea, care a precizat că rampa din Parcul Traian începe la limita dintre clădirile Poliției Județene și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m înainte de intersecția cu str. Libertății, iar rampa de pe Aleea Ștrandului începe cu 20 m înaintea accesului în parcarea Hotelului Forum Continental.

Pasajul subteran va avea două rampe de acces, cu lungimea de 103,20 m spre Parcul Traian și 89,11 m spre Aleea Ștrandului. Rampele asigură tranziția de la suprafață la cota 4,33 m sub pasaj. Pasajul care va trece pe sub bulevardul Magheru are lungimea de 32,35 m, împreună cu rampele lungimea totală fiind de 224,65 m.