Ieri a avut loc inspecţia utilajelor folosite la deszăpezire de către operatorul de salubritate RER Ecologic Service. În total, sunt pregătite 22 de utilaje, plus încă două de rezervă.

Viceprimarul Florin Birta a declarat, la finalul inspecţiei, că „lucrurile stau bine”, utilajele fiind pregătite pentru intervenţie în sezonul rece. „Suntem în situația în care azi pe sol avem 1.800 tone de sare, avem undeva la 300 tone de nisip, 30.000 litri de clorură de calciu în tancuri și suntem pregătiți și cu 11 tone de clorură de magneziu fulgi pentru zonele centrale. În sezonul trecut, în Oradea s-a folosit 6.100 tone de sare și 700 tone de nisip. Pe lângă ceea ce avem pe stoc, avem și un contract cu Salina Ocna Dej pentru 4.000 tone de sare. Sperăm să nu depășim acest contract și să nu creăm probleme în traficul din Oradea”, a menţionat Florin Gontariu, director general tehnic-investiții în cadrul RER. Potrivit acestuia, din punct de vedere al capacității de intervenție, aceasta e mai mare decât anul trecut: „Pe o ieșire asigurăm urgența 1 cu 110 tone sare, în condițiile în care pe o trecere completă (urgența 1, 2 , 3 și 4) la nivel de Oradea, se folosesc aproximativ 250 de tone de sare”. De asemenea, Gontariu a precizat că RER are pregătite  22 de utilaje, plus încă două de rezervă, pentru deszăpezire. Aceste utilaje au capacitate mai mare, sunt multifuncționale, iar jumătate sunt dotate Euro 6.

Viceprimarul Florin Birta a amintit că în luna ianuarie expiră contractul de salubrizare și deszăpezire, firma care se va ocupa de aceste activităţi urmând să fie stabilită până la jumătatea lunii decembrie. La licitaţia organizată de municipalitate şi-au depus ofertele două firme, printre care şi RER. „O clauză importantă pentru anul viitor din viitorul contract de deszăpezire cu firma care va câștiga următoarea licitație este ca toate mașinile, inclusiv cele de deszăpezire, să fie dotate cel puţin Euro 4. Sperăm să nu avem probleme nici în acest an cu deszăpezirea, așa cum nu am avut nici în ultimii ani, cei de la RER au fost pe fază, au fost pregătiți și nu s-au înregistrat probleme majore cu circulația în oraș” a declarat Florin Birta.

La nivel de municipiu, sunt stabilite patru urgențe pentru cele peste 900 de artere de circulație. Astfel, urgenţa I presupune deszăpezirea intrărilor și ieșirilor din oraș, a arterelor principale, a căilor mijloacelor de transport în comun; urgenţa a II-a presupune intervenţia pentru deszăpezirea drumurilor de acces între cvartalele de locuințe, a căilor de legătură dintre cartiere; urgenţa a III-a vizează toate străzile asfaltate din oraş, iar urgenţa a IV-a toate străzile neasfaltate din municipiu.

La apariţia zăpezii, se va interveni în ordinea priorităţilor: astfel, urgenţa I presupune deszăpezirea arterelor principale, a căilor mijloacelor de transport în comun, a intrărilor şi ieşirilor din oraş; urgenţa a II-a presupune intervenţia pentru deszăpezirea căilor de legătură dintre cartiere; urgenţa a III-a vizează toate străzile asfaltate din oraş, iar urgenţa a IV-a toate străzile neasfaltate din municipiu.

Toate utilajele care vor ieși în oraş sunt dotate cu sistem de monitorizare GPS, pentru ca de la centrul de control al RER să se poată vizualiza în timp real situarea şi evoluţia acestora în teren.