Cand porniti un magazin online exista un lucru ce conteaza mai mult decat orice altceva pentru a obtine prima dvs. vanzare: marketingul. Modul in care alegeti sa va promovati magazinul determina in ansamblu cati bani veti castiga. Faceti corect marketingul si toate celelalte elemente se vor integra perfect. Implementati-l gresit sau neglijati-l si veti petrece ani fara a vinde un singur articol.

Iata de ce in acest articol va vom arata, pe langa modul de creare a unui magazin online, cum sa generati vanzari.

Cum sa porniti un magazin online

Vom detalia cei 6 pasi necesari pentru marketing, construire si optimizare a unui magazin online care sa genereze vanzari:

  1. Alegerea strategiei de marketing

  2. Identificarea nisei de produse

  3. Alegerea unui nume pentru marca dvs.

  4. Crearea magazinului online

  5. Plan de marketing intens timp de 60 zile

  6. Construirea unei strategii de marketing integrat (sau flywheel marketing)

 

1. Alegerea strategiei de marketing

Inainte de construirea unui site web, alegerea unei sigle sau gasirea clientilor, aveti nevoie de o strategie solida de marketing. Acesta este un pas care poate asigura succesul sau esecul magazinului dvs. online.   Nu este o alegere dificilaa dar este una pe care trebuie sa o faceti cu grija si in avans.

Majoritatea magazinelor online utilizeaza una dintre cele trei strategii de marketing de mai jos:

 

  • SEO pentru magazine online

Aceasta strategie de marketing este destul de simpla: gasiti cuvinte cheie pentru produsele pe care doriti sa le oferiti apoi optimizati website-ul dvs. pentru a se clasa in Google pentru aceste cuvinte cheie.

Daca faceti aceasta strategie sa functioneze, puteti castiga multi bani cu magazinul dvs. online. SEO are cateva avantaje ideale pentru o afacere: asigura venituri stabile pentru afacerea dvs. iar traficul de cautare are de obicei cel mai mare volum din orice sursa de trafic.

Exista insa un dezavantaj major: SEO necesita mult timp si efort. Chiar daca urmariti o categorie de produse fara concurenti poate dura inca 3-6 luni pentru ca site-ul dvs. sa apara pe prima sau a doua pagina a rezultatelor cautarii unui cuvant cheie.

Daca alegeti SEO ca strategie de marketing, concentrati-va pe trei lucruri:

  • optimizarea paginilor de produse pentru cuvinte cheie despre produs

  • crearea de continut util si atragator pentru cuvinte cheie care nu sunt legate de produse dar care se afla in categoria dvs. Acest lucru ajuta la clasarea paginilor de produse.

  • construirea unui continut atat de bun, incat oamenii vor face referire la acesta drept resursa.

In SEO conteaza de cele mai multe ori doar doua lucruri: continutul si linkurile.

 

  • Marketing platit pentru magazine online

Unele magazine online se descurca foarte bine cu marketingul platit. Acesta include postarile sponsorizate pe Instagram si Facebook si reclamele platite in cautarea Google. Marketingul platit implica destinatii de plasare a anunturilor publicitare pe care le cumparati.

Dar este marketingul platit potrivit pentru afacerea dvs.? Regula generala: marketingul platit este o optiune excelenta daca produsul dvs. este unul care ar putea fi prezentat intr-un mall.De ce? Produsele care se vand eficient intr-un mall sunt  susceptibile de a merge bine cu un anunt platit pe Facebook sau Instagram.

Aceste produse sunt de obicei:

  • Produse pentru consumatori (produsele business nu prea au succes pe aceste canale)

  • Foarte vizuale si atragatoare. Iata de ce companiile de confectii conduc campanii atat de agresive pe retelele sociale.

  • Simplu de inteles. Oferta trebuie inteleasa in 3 secunde. Daca aveti un proces de vanzare mai complicat, care necesita mai multe explicatii, utilizatorii vor derula pe langa anuntul dvs. cu mult inainte de a avea sansa sa faca vanzarea.

  • Un pret prietenos. In cazul in care pretul este prea ridicat iar oamenii au nevoie sa se gandeasca cu atentie la decizie, vor sari peste anunt si il vor uita rapid.

Daca produsul dvs. indeplineste toate aceste criterii, ar trebui sa luati in considerare in mod serios o strategie de marketing platit.

Google Ads

Google Ads (anterior AdWords) este o exceptie. Intrucat licitati pentru cuvinte cheie in cadrul Google, va plasati anuntul in fata persoanelor care cauta deja activ acel tip de produs. Atata timp cat cuvantul cheie are suficient volum de cautare si sumele licitate pentru anunturi nu sunt prea competitive, sistemul va functiona foarte bine.

Cel mai mare dezavantaj al marketingului platit este ca va trebui sa investiti o suma de bani consistenta in avans, inainte de a afla daca puteti obtine sau nu un profit. Multi dintre noi nu avem disponibila o suma de investit fara siguranta recuperarii.

  • Platforma de marketing

Aceasta este o directie complet diferita fata de cele doua metode de mai sus. In loc sa va creati propriul magazin si sa utilizati un tip de marketing pentru a obtine trafic, veti utiliza una dintre principalele platforme de comert electronic: Amazon, Emag, Ebay.

Optimizarea magazinului dvs. implica in acest caz concentrarea pe doua domenii:

  • Directionarea paginilor dvs. de produse catre termeni specifici cautati in cadrul platformei

  • Obtinerea de cat mai multe recenzii de 5 stele cu privire la produsele dvs.

Pe masura ce va imbunatatiti termenii de cautare si recenziile mai multe persoane va vor vedea produsele pe platforma respectiva ceea ce va genera mai multe vanzari pentru dvs.

 

Cum sa alegeti cel mai potrivit tip de magazin online pentru dvs.

Exista trei tipuri de magazine online pe care le puteti deschide. Aceste tipuri se bazeaza pe strategia de marketing pe care o folositi.

Cele trei canale de marketing pentru un magazin online sunt:

  • SEO - va veti concentra pe continut si linkuri. Necesita: timp si rabdare

  • Marketing platit - veti plati pentru destinatii de plasare. Necesita: 3-6 luni, bani in avans si un produs de consum foarte vizual, usor de inteles, cu un pret atragator.

  • Platforme existente, precum Amazon, Emag, eBay. Va veti concentra pe castigarea termenilor de cautare pe piata respectiva si pe strangerea de recenzii de 5 stele. Necesita: angajamentul de a intelege platforma respectiva.

Va recomandam sa alegeti o singura strategie dintre cele de mai sus si sa va construiti intreaga afacere in jurul ei.  Motivul?

  • Fiecare canal de marketing este complet unic. Desi unele principii de marketing se aplica pe toate canalele, va trebui sa invatati toate tacticile de la baza. Incercarea constanta de a invata canale noi va incetineste.

  • Canalele de marketing online se schimba in mod constant. Ceea ce functioneaza acum nu va functiona in 12 luni. Chiar daca am petrecut un deceniu facand SEO, totusi simtim ca il reinvatam in fiecare an. Daca va concentrati pe un singur canal de marketing, va fi mult mai usor sa tineti pasul.

  • Canalele de marketing online sunt legi ale puterii. Asta inseamna ca majoritatea profiturilor se indreapta catre cativa jucatori mari - toti ceilalti lupta pentru resturi. Daca nu sunteti unul dintre castigatori, nu veti castiga prea mult.

OK, primul pas este facut. Este unul lung, dar important. Este chiar baza oricarei alte alegeri pe care o veti face in procesul de configurare a magazinului dvs. online.

 

2. Identificarea nisei de produse

Dupa alegerea strategiei de marketing, alegerea nisei de produse este cea mai importanta decizie pe care o veti lua.

Alocati timp pentru a face unele cercetari solide.  Daca nu exista multa cerere in nisa dvs., nu conteaza cat de grozava este munca pe care o depuneti, sunteti sortit esecului de la inceput.

Sunt cateva lucruri pe care sa le cautati la categorie buna de produse pentru un magazin online:

  • Mai intai, evitati sa alegeti o categorie prea "unica"

Este dificil sa gasiti o modalitate originala de a va diferentia si pentru care piata sa fie dispusa sa plateasca. Exista nenumarate modalitati de a diferentia orice produs dat dar doar 1-2 conteaza de fapt. Un produs vandabil trebuie sa fie simplu, usor de utilizat, fiabil, accesibil si sa aiba o multime de recenzii.

  • Un pret moderat este esential

Evitarea categoriilor de produse cu preturi reduse este recomandata. La urma urmei, daca castigati doar 1 euro profit pentru fiecare vanzare va trebui sa vindeti 100.000 de produse in fiecare an pentru a va sustine  ceea ce inseamna multa munca.

Daca insa vindeti un produs cu 80 euro si obtineti profit de 40 euro pentru fiecare vanzare, pentru a castiga 100.000 euro/an va trebui sa vindeti doar 2.500 articole - mult mai usor de gestionat.

Recomandare

Evitati sa vindeti ceva cu un pret prea mare. Va recomandam sa gasiti un produs pe care il puteti vinde intre 50 - 100 de euro. Este un pret suficient de mare incat vanzarile sa se adune rapid. De asemenea, este suficient de scazut incat procesul de cumparare sa fie eficient.

  • Asigurati-va ca exista cerere pentru categoria de produse

Pentru SEO, Google Ads detine un planificator de cuvinte cheie care va arata de cate ori se cauta ceva in Google, in fiecare luna. Daca cuvantul cheie pentru produsul dvs. primeste mai putin de 1.000 de cautari pe luna, este probabil prea mic pentru a construi o afacere.

 

3. Alegerea unui nume pentru brandul dvs.

Incercarea de a gasi un nume bun care nu este deja luat poate deveni complicata. Domeniile web sunt luate, cele mai bune nume sunt marci inregistrate si puteti ajunge usor in impas.

Nu renuntati. Efortul de a gasi un nume bun merita si va da roade.

Sfaturi pentru gasirea unui nume de brand:

  • Este usor de scris. Nu doriti complicatii atunci cand oamenii incearca sa va gaseasca site-ul.

  • 3 cuvinte sau mai putin. Alegeti un nume de brand cat mai scurt posibil, astfel incat sa fie mai usor de retinut. 1 sau 2 cuvinte este ideal, 3 e inca bine.

  • Trece testul la zgomot. Daca puteti rosti numele intr-un bar zgomotos, fara sa fie necesara repetarea acestuia, inseamna ca este usor de inteles.

  • Are un nume de domeniu web cu potrivire exacta. Este in interesul dvs. sa gasiti numele de domeniu corespunzator deoarece identitatea companiei dvs. ar trebui sa fie consecventa, atat online, cat si offline.

  • Este relevant pentru categoria dvs. de produse

  • Nu exista conflicte privind marcile comerciale.

 

4. Creare magazin online

Daca urmariti o strategie de marketing SEO sau platita, acesta este un pas crucial. De ce? Simplu: calitatea site-ului dvs. are un impact urias asupra cat de mult din traficul dvs. se va transforma in cumparatori.

Exista destul de multe platforme de vanzari online pe care sa va construiti magazinul. Shopify, Bigcommerce, WooCommerce, PrestaShop, Magento, etc., fiecare cu avantajele sale.

Exista insa cateva exceptii. Daca aveti deja un blog cu un public mare puteti sa utilizati platforma pe care o aveti deja. In acest caz, adaugarea WooCommerce la WordPress este o optiune buna.

In al doilea rand, puteti sa utilizati deja platforme precum Facebook sau Instagram pentru a vinde produse. Daca ati ales o platormae precum Emag, tratati cu grija paginile companiei si ale produselor si contruiti-le cat mai convingatoare posibil. Folositi fiecare caracteristica pe care v-o ofera. Utilizati fotografii de cat mai buna calitate. Asigurati-va ca paginile dvs. se evidentiaza.

 

→Gazduire web optimizata pentru magazine online

Dupa alegerea numelui de brand si a domeniului web, o decizie pe care trebuie sa o luati este legata de serviciul de gazduire web. In functie de platforma de vanzari online aleasa, puteti alege gazduire web optimizata pentru magazine  WooCommerce. Acest tip de gazduire web vine cu o serie de beneficii special concepute pentru magazinele online, in functie de numarul dvs. de produse si numarul de vizitatori zilnici.

 

5. Plan de marketing intens timp de 60 zile

Orice magazin online incepe de la zero. Prima recenzie, prima pagina care se claseaza pe Google, prima achizitie utilizand un anunt platit - toate va schimba viata.

Scopul in aceasta etapa este de a depune un  efort personal major si de a obtine un anumit impuls, chiar daca trebuie sa faceti lucruri despre care stiti ca nu sunt durabile pe termen lung.

Iata ce puteti face:

  • cautati pe cineva din reteaua personala dispus sa faca un interviu cu dvs. si sa-l publice pe propriul website. Acest lucru va va ajuta sa obtineti cateva linkuri initiale catre website-ul dvs.

  • puteti cere prietenilor si rudelor sa va acorde cateva recenzii pe Amazon / Emag

  • incercati sa investiti o parte din bani in reclame platite pentru a testa daca oferta produce venituri

Cautati orice idee de marketing care implica timpul dvs., dar care va permite sa obtineti rapid primele victorii.

Faceti cateva cercetari pe canalul dvs. de marketing si intocmiti o lista cu 50 de idei pe care le-ati putea face personal. Prioritizati-le si intocmiti un plan de marketing pe 60 de zile. La sfarsitul acestei perioade, unele din ideile dvs. de marketing vor fi functionat si veti avea primele vanzari.

 

6. Construirea unei strategii de marketing integrat (flywheel marketing)

Odata ce ati avut un anumit impuls initial, este timpul sa incepeti sa construiti masina de marketing care va dezvolta afacerea in permanenta, fara a fi nevoie sa indepliniti personal fiecare sarcina.

Cu ceva timp in urma trebuia sa cereti personal recenzii despre produse. In prezent, trebuie sa cautati tactici de marketing care sa va ajute sa creati recenzii produselor, fara sa le cereti. Puteti oferi de exemplu o reducere la urmatoarea comanda celor care lasa o recenzie.

Puteti trimite acest sablon fiecarui client nou, solicitand o recenzie si promitand un cod de reducere la urmatoarea comanda. Toate platformele va permit sa trimiteti mesaje clientilor personal prin intermediul platformei. Asadar, desi nu puteti trimite e-mail la toti clientii dvs. simultan, puteti avea un asistent care sa trimita mesaje unul cate unul in fiecare saptamana in numele dvs.

In loc sa creati singur continut, puteti plati pe cineva pentru crearea de continut. Daca ati facut cercetarea cuvintelor cheie, ati facut o lista de cerinte pe care le doriti pentru fiecare continut si ati angajat pe altcineva sa scrie postarea in sine, ati putea crea mult mai mult continut pentru a va ajuta sa castigati cu o strategie de marketing SEO. Aceasta este o strategie flywheel marketing.

Flywheel marketing

Strategia flywheel marketing este un concept integrat, ce reuneste cei 3 piloni de baza ai oricarui business (marketing, vanzari si servicii clienti) si ii aliniaza pentru a lucra eficient in favoarea acestuia. Cei trei piloni trebuie sa conlucreze.

Conceptul de flywheel reinventeaza etapele funnel-ului de marketing si propune urmatoarea structura:

  • Attract – A oferi valoare inainte de a pretinde valoare:
    Castigand atentia cumparatorilor prin produse de calitate si campanii care sa merite atentia

  • Engage – A construi o experienta de cumparare accesibila si placuta: inlocuind gandirea de tip „closing the deal” cu dezvoltarea de relatii pe termen lung, care sa ofere insight-uri si solutii care raspund nevoilor clientilor

  • Delight – Succesul consumatorului este succesul business-ului: Fiind alaturi de clienti si asigurand o alegere de succes atunci cand realeg produsul, prin oferirea de experiente remarcabile care sa-i transforme in ambasadori ai brand-ului.

 

Concluzie

Concentrati-va pe canalul dvs. principal de marketing si apoi creati o strategie flywheel marketing care va va mentine magazinul online in crestere, fara niciun efort din partea dvs. Aceasta este cheia deschiderii unui magazin online care genereaza vanzari.