Orădenii pot negocia gratuit cu băncile și IFN-urile. Află ce trebuie să faci!
În ultimii cinci ani, peste 2.000 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, diminuarea dobânzilor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Unii consumatori au obținut reduceri de zeci de mii de euro, CHF sau lei din datoria pe care o aveau de achitat către bancă.
Începând cu martie 2016, beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, prin intermediul CSALB sunt de aproximativ 5 milioane euro, media pentru fiecare caz soluționat fiind de 3.700 de euro în 2020.
Anul trecut aproape 2.500 de români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). 103 consumatori din Bihor au solicitat în 2020 și primele 8 luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Bihor fiind între primele zece din țară ca număr de cereri transmise către CSALB.
Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.
Câteva exemple despre ce au obținut bihorenii ale căror cereri de negociere au fost acceptate de bănci:
-
V.S a solicitat în cererea trimisă CSALB găsirea unei soluții pentru rezolvarea problemelor și continuarea achitării ratelor la credit. În urma negocierilor a obținut din partea băncii suma de 10.500 euro, drept gest comercial. Dobânda va fi 4,3% pentru următorii 5 ani, iar ulterior va fi formată din indicele Euribor la 6 luni, la care se adaugă o marjă fixă de 3 puncte procentuale și zero comision de administrare.
-
M.I a solicitat băncii blocarea cardului pentru că îl pierduse, banca nu l-a blocat în timp util și cardul a fost utilizat de cel care l-a găsit, făcând tranzancții de aprox 800 lei. Banca i-a restituit consumatorului întreaga sumă pierdută.
-
J.G a solicitat conversia creditului din CHF în lei. Conversia creditului s-a făcut cu o reducere a soldului de 20%.
-
D.D.R a solicitat modificarea dobânzii. Din negocierea în cadrul CSALB a obținut ca dobânda să fie fixă în primii 5 ani (și anume 3,5%), apoi va fi variabilă conform Euribor 6M + 3 puncte procentuale.
-
C.I a solicitat conversia creditului din CHF în RON. A obținut conversia creditului cu o reducere de 18% a soldului.
Cererile pot fi trimise online, direct de pe site-ul www.csalb.ro, iar întreaga procedură de conciliere cu banca sau IFN-ul este gratuită pentru consumatori și nu durează mai mult de 90 de zile. Negocierea este intermediată de conciliatorii Centrului și prin email sau telefon, acest lucru fiind folosit mai ales în perioada pandemiei, când nu a fost posibilă întâlnirea fizică.
Consumatorii care trimit cereri către CSALB sunt sfătuiți să atașeze și documente care să justifice dificultățile lor financiare, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Dacă banca/IFN-ul acceptă cererea, este desemnat un conciliator care, în urma discuțiilor dintre părți, va propune la final o soluție de rezolvare a situației semnalate. CSALB lucrează în acest moment cu 19 conciliatori care sunt printre cei mai buni specialiști în drept și domeniul financiar-bancar din țară. Conciliatorii sunt profesori universitari, avocați renumiți și foști judecători.
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
Comentarii
Nu există nici un comentariu.