La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș”, a devenit o tradiție ca în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă să se desfășoare mai multe activități caritabile, cea mai cunoscută – „Dăruind, devenim mai buni!” – ajungând la a cincisprezecea ediție. Cuprinsă în proiectul județean „Micul întreprinzător” și organizată de Consiliul Școlar al Elevilor, împreună cu conducerea Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” (prof. Claudia-Florina Cighir, directoare și prof. Adrian-Ionuț Sabău, director adjunct) și membrii Comisiei SNAC - Strategia Națională pentru Acțiune Comunitară, activitatea menționată are ca obiectiv aducerea spiritului sărbătorilor în căminele celor mai vulnerabili dintre noi.

Și în acest an, proiectul s-a bucurat de interesul și implicarea elevilor, voluntarii fiind din clasele IX A, X D și E, XI A, B, C și E și XII A. După cum declara prof. Claudia-Florina Cighir, directoarea școlii, în perioada 5-12 decembrie, aceștia au reușit să adune „alimente neperisabile (conserve, făină, ulei, zahăr, orez, paste făinoase, cartofi, ceapă, morcovi etc.), scutece pentru bolnavii imobilizați la pat, donații de la asociații și persoane adulte”. Totodată, acțiunea caritabilă a celor de la „Ciordaș” a avut și sponsori generoși precum Protopopiatul Ortodox Beiuș și Ety Market.

Între 8 și 19 decembrie, s-a desfășurat expoziția de felicitări și decorațiuni de Crăciun cu vânzare, activitate organizată de Consiliul Școlar al Elevilor și catedra de limbi moderne (Corina-Emilia Sabău, Liana Clop și Traian Bogdan). Expoziția, parte a proiectului interjudețean „Rendez-vous între culturi”, a ajuns la cea de-a noua ediție.

Detalii despre obiectivele acestei noi acțiuni în care au fost implicați numeroși elevi ai Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” ne-a oferit prof. Corina-Emilia Sabău, membră a echipei organizatorice:

„Felicitările și obiectele decorative au fost realizate de elevii școlii noastre, pe cât posibil din materiale ecologice, reciclabile, și au mesaje în limba franceză sau engleză. Alături de personalul școlii, elevii au contribuit la strângerea de fonduri, valorificate apoi în pachete cu alimente ce au fost dăruite colegilor cu situație financiară vulnerabilă.

Obiectivele activității au fost: valorificarea creativității eco-artistice, dezvoltarea competențelor lingvistice, prin încurajarea contactului autentic cu limbile franceză și engleză, prin mesaje culturale și educative pozitive, promovarea sustenabilității privind importanța reciclării și a utilizării materialelor ecologice în creația artistică și în consumul responsabil și, nu în ultimul rând, dezvoltarea spiritului de solidaritate și responsabilitate socială prin colectarea de fonduri destinate sprijinirii elevilor proveniți din medii defavorizate”.

Cantitatea și mai ales calitatea felicitărilor și decorațiunilor realizate de elevi denotă dorința acestora de a se implica în această acțiune caritabilă bazată pe voluntariat. David Indrei, din clasa a IX-a D, președintele Consiliului Școlar al Elevilor, afirmă că l-a bucurat „ideea că banii strânși merg către elevi ca noi, care chiar au nevoie”, iar Raluca Boța, din XII A, e de părere că „nu a fost doar o activitate frumoasă, ci și una cu sens”.

În perioada 16-17 decembrie, a avut loc a XIV-a ediție a Spectacolului-concurs „Tradiții de Crăciun – elevii școlii, azi, colindă”, activitate din calendarul Proiectului Tinereții. Organizat de o echipă de proiect din care fac parte profesorii Jemima Fenesi, Alina-Monica Fâșie, Edit Szatmari, Manuel Bercovici și Ioana-Anamaria Herman, alături de bibliotecara Alexandra-Doria Jurj, evenimentul s-a bucurat de interes printre elevii școlii, nu mai puțin de 16 clase – IX A, B, C și E, X B, C, D, E și F, XI A, B, C, E, și F, XII A și B – participând la concursul de colinde.

După cum preciza prof. Jemima Fenesi, juriul, format din profesorii Claudia-Florina Cighir, Adrian-Ionuț Sabău, Corina-Emilia Sabău și Ciprian Pordea, cărora li s-a alăturat bibliotecara Alexandra-Doria Jurj, a evaluat „latura artistică, creativitatea (pavoazarea clasei), respectarea tradiției (textul şi interpretarea colindului), expresivitatea prezentării (ţinuta colindătorilor), rigurozitatea, respectarea regulamentului (încadrarea colindului la secțiunea concursului, prezentarea unui singur colind sau un obicei încadrat în 5-6 minute)”.

Vorbind despre efectele pe termen mediu și lung ale evenimentului, interlocutoarea noastră concluziona:

„Rezultatul final al activității a reflectat efortul și dăruirea tuturor celor implicați. Consider că astfel de proiecte aduc bucurie și întăresc legăturile în comunitatea școlară”.