Compartimentul Transport din cadrul Consiliului Județean Bihor a organizat marți, 11 mai, și miercuri, 12 mai, o acțiune de control de 21 de ore pe drumurile județene. Acțiunea s-a desfășurat în colaborare cu Poliția Rutieră și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).

Controalele au acoperit 640 de kilometri pe patru drumuri județene (DJ 764D, DJ 764, DJ 108I și DJ 108K). Au fost aplicate șapte sancțiuni în valoare de 32.200 lei.

Șoferul unui ansamblu format din cap tractor și remorcă a refuzat cântărirea, drept urmare vehiculul a fost indisponibilizat prin ridicarea plăcuțelor de înmatriculare până la punerea sa în legalitate. Un alt transportator a fost sancționat de Poliția Rutieră cu o amendă de 9.000 lei pentru utilizarea unui dispozitiv (magnet) care alterează datele înregistrate de tahograf. O altă mașină care transporta material lemnos avea o încărcătură cu 10 tone peste limita maximă admisă de lege.

„Pe parcursul celor două luni de când am demarat aceste controale, împreună cu Néméth Janos, colegul meu, cu Poliția Rutieră și ISCTR, am observat că depășirile de masă au început să scadă constant, semn că transportatorii devin mai responsabili. Scopul principal al acestor acțiuni este protejarea drumurilor județene, astfel încât ele să fie accesibile și sigure pentru participanții la trafic, nu doar pentru transportatori. Este cunoscut faptul că depășirile de gabarit, coroborate cu structura ansamblului transportator, creează o presiune suplimentară asupra părții carosabile pe o suprafață relativ redusă, ceea ce duce la deteriorarea prematură a șoselei”, a precizat Vlad Gaje, consilier în Compartimentul Transport din cadrul Consiliului Județean Bihor.

CJ Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993, în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.