Administratorii paginii de facebook Drumul National 76 au anunţat pe rețeaua de socializare un nou protest faţă de starea DN 76. Aceştia au menţionat că protestul are toate avizele necesare și este autorizat.

 

„Protestăm din nou ca să avem un drum practicabil, încă «veșnic în lucru» de mai bine de 10 ani!!! Estimăm participarea a peste 200 persoane din rândul miilor de nemulțumiți care ne contactează periodic în ultimii 10 ani de când tot sperăm că va fi finalizat acest drum”, au mai scris organizatorii.

Protestul va avea loc în 12 martie, între orele 16.30 şi 20.00, pe platoul din fața Casei de Cultură din Ștei, fiind aşteptaţi în jurul a 200 de şoferi din zonă.

De doi ani, pe tronsonul Lunca – Vârfurile nu au mai fost efectuate lucrari importante care să asigure deplasarea în siguranță a celor aflați în tranzit pe această porțiune de drum. În plus nu se întrevad speranțe în viitorul apropiat pentru finalizarea lucrărilor, iar alunecarile de teren sunt un pericol real și permanent.

Asociaţia Pro Infrastructura, care urmăreşte lucrările de investiţii ale CNAIR, a publicat, luna trecută, imagini cu starea drumului european dintre județele Arad şi Bihor.  #VaiMamaNoastra e hastag-ul prin care Asociaţia descrie dezastrul de pe DN76, unde asfaltul a dispărut complet pe anumite porţiuni.

„Atenție, imagini cu puternic impact emoțional! Nu este vorba de vreun drum forestier în creierii munților sau un teatru de operațiuni militare. Fotografiile atașate arată situația actuală de pe DN76 Deva-Oradea în zona localității Vârfurile”, se arată în descrierea fotografiilor.

Reabilitarea acelui sector de 33 km, între Ștei și Vârfurile, a început în 2012 și este încă departe de finalizare. Contractul a fost reziliat în 29 noiembrie  2017, la stadiul de execuție 80%, iar de atunci nu s-a întâmplat nimic.

„Mai gravă decât starea execrabilă a carosabilului este nepăsarea totală a celor direct responsabili din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, arată Pro Infrastructura.

Potrivit Asociaţiei, Compania de Drumuri nu este capabilă nici măcar să cârpească temporar câteva sute de metri, până când va selecta un nou constructor. În schimb, toți directorii perindați la vârful instituției se laudă că vor să preia autostrăzi și centuri rutiere pentru a le finaliza în regie proprie. Indolența, incompetența și disprețul față de cetățenii care le plătesc salariile grase ne scutesc de alte comentarii.