Regizorul şi actorul italian Vittorio de Sica spunea că „accidentele au loc pentru că șoferii de astăzi circulă pe drumurile de mâine cu viteza de mâine”. O fi adevărat sau nu, cert este că, de-a lungul anilor, în intersecţia de la Topa de Criş, între DN1 şi drumul judeţean care asigură accesul în localitatea Vadu Crişului, au avut loc nenumărate accidente, soldate deseori cu decese.

Comunitatea locală a constatat cu bucurie faptul că, în cursul săptămânii trecute, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Cluj, a început lucrările de amenajare.

Am aflat că amenajarea intersecţiei se va face în „T”, cu segment de bandă suplimentar benzilor curente, cu rolul de a asigura stocajul autovehiculelor la traversarea prin intersecţie (buzunar de stocaj) şi cu segment de bandă suplimentar benzilor curente, cu rolul de a permite trecerea de la un regim de viteză la altul (banda de accelerare). Elementele de bază care au stat la determinarea alegerii soluţiei de amenajare a intersecţiei a fost importanţa intersecţiei, caracteristicile amplasamentului, numărul de accidente, utilizarea şi funcţionalitatea intersecţiei. Totodată, se va amenaja intersecţia şi din punctul de vedere al scurgerii apelor. Astfel, apele pluviale de pe partea carosabilă se vor colecta şi vor deversa în şanturile laterale ale DN1 şi ale drumului judeţean DJ108O.

Conform documentaţiei tehnice, la intrarea în intersecţie, pentru realizarea virajului la stânga din drumul naţional DN1 spre localitatea Vadu Crişului pe DJ108O, se va prevedea o bandă de viraj la stânga în lungime de 130 m. Astfel, pe o lungime de 60 m se va face racordarea dintre partea carosabilă existentă şi banda de viraj, iar pe următorii 70 m se va realiza banda de viraj propriu-zisă, sub forma unei noi benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,50 m. Separarea sensurilor de mers se va realiza printr-o insulă mediană realizată cu marcaj rutier cu lăţime de 1,50 m. La ieşirea din intersecţie se realizează, de asemenea, o lărgire a părţii carosabile, amenajându-se în secţiune transversală trei benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,50 m şi o insulă mediană de separaţie realizată cu marcaj rutier cu lăţimea de 1,50 m. Pe partea stângă a DN1, la ieşirea din intersecţie, se va amenaja un trotuar cu lăţimea de 1,50 m pe toată lungimea sectorului de drum naţional amenajat, ce se va continua pe drumul judeţean DJ108O până în staţia de autobuz existentă.

I.H.